برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 ( قسمت اول ) تعداد بازدیدvisits : 186
|
|||||||||
brozdownload
![]() ![]() ![]()
|
برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 ( قسمت اول )
بسم الله الرحمن الرحیم توضیحی مختصر در مورد یبوگرافی بنده : با سلام اسم من امیر پورجوادی هستش ، تخصصم در ضمینه برنامه نویسی با ویژال بیسیک 6 - 2008 - 2013 هستش در شهر مراغه واقع در اذربایجان شرقی زندگی میکنم ، از امروز میخوام در انجمن مویرکس آموزش برنامه نویسی را قرار دهم لذا خواهش مندم جدا از اسپم خود داری فرمایید و در صورت وجود مشکل پ.خ کنید آموزش ها رو هنوز نمی دونم چند قسمت خواهد شد شاید 15 شاید 10 نمی دونم فعلا دارم می نویسم درصورت مورد رضایت بودن شما از دکمه تشکر استفاده فرمایید ، اگر استقبال خوبی شوید سورس بهترین نرم افزار ها رو قرار خواهم داد . با تشکر چون قصد من آموزش برنامه نویسی شیء گراست و آن هم به آسان ترین روش ( یعنی پرهیز از الگوریتم و فلوچارت ) ، لذا مطالب زیر را به دقت دنبال نمائید ؛ طرح برنامه برای حل مساله : روش ما در طراحی یک برنامه شامل سه گام اساسی است : گام اول : تحلیل مساله گام دوم : طراحی برنامه گام سوم: به کار گیری و اجرای برنامه ( شامل کد نویسی و برسی اشتباهات و…) ویژوال بیسیک یک زبان شیء گراست و این زبان جزء زبان های گرافیکی ( ویژوال ) محسوب می شود. محیط ویژوال بیسیک نیز ساده است. شما یه راحتی می توانید هر یک از اشیاء موجود را به روی فرم قرار دهید و برای آن هم کد بنویسید. روش کد نویسی نیز به این صورت است که با دابل کلیک کردن بر روی هر شیء شما وارد محل کد نویسی می شوید و می توانید کد دلخواه خود را بنویسید. برای اینکه یک برنامه نویس خوب هم شوید باید ابتدا مساله را تحلیل کنید ؛ یعنی مثلاً می خواهید یک برنامه بنویسید که دو عدد از کاربر بگیرد و حاصل ضرب آن ها را بگوید ؛ خوب تحلیل این مساله این چنین است : ما احتیاج به دو کادر Text داریم که کاربر عدد ها را در آن وارد کند ، دو کلید جهت محاسبه و خروج از برنامه و همچنین نوشتن کد صحیح برنامه و اجراء درست آن. به همین ترتیب شما هم برای نوشتن هر برنامه ای احتیاج به همین کار دارید. چند اصطلاح در زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک ۶ و سایر زبان های برنامه نویسی : متد : متدها سبب می شوند که شیء کاری انجام دهد. رویداد: رویداد عملی است مه هنگام انجام کاری روی شیء رخ می دهد. روال رویداد: عکس العمل تعیین شده به صورت کد است که به رویداد پاسخ می دهد. مشخصه ها شیء را توصیف می کنند. ویژوال بیسیک برای طراحی و ظاهر برنامه کاربردی و نوشتن کد اصلی دارای محیط IDE است. با انتخاب پروژه از نوع Standard EXE ، محیط ویژوال بیسیک دارای اجزای زیر خواهد بود : ۱- پنجره ی پروژه ۲ – پنجره ی Form Layout 3- جعبه ابزار ۴- پنجره ی مشخصه ها و ۵ – پنجره ی فرم قسمت اول سلسله مقالات برنامه نویسی به پایان رسید. انشا ا… در قسمت های بعدی شما را با دستورات کد نویسی ویژوال بیسیک آشنا خواهیم کرد. |
||||||||
یکشنبه 24 شهریور 1392 - 10:45 |
|