::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : شنبه 16 تیر 1403 - 8:17 بعد از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
افزایش امنیت وردپرس
تعداد بازدیدvisits : 259
alireza111 آفلاین



ارسال هاAnswers : 3294
عضویتRegistration date : 25 /10 /1391
حمایت کردهThanks : 831
حمایت شدهThanked : 1853
افزایش امنیت وردپرس

سلام دوستان

امروز چند تا ترفند و نکته برای افزایش امنیت وردپرس براتون تهیه کردم.

تشکر هم یادتون نره

1- دسترسی به پوشه wp-admin را محدود کنید

اگر دسترسی ها را به این پوشه محدود کنید ، به میزان زیادی امنیت سیستم خود را افزایش داده اید. این پوشه را به دو شکل می توان محدود کرد. شیوه اول محدود کردن دسترسی به این پوشه با استفاده از فایل htaccess. و آدرس IP است. این شیوه فقط زمانی کاربرد دارد که شما از IP Static استفاده می کنید. بیشتر کاربران ایرانی از ip های داینامیک استفاده می کنند و این شیوه برای آنها مناسب نیست ولی اگر احیانا کسانی باشند که از آی پی استاتیک استفاده می کنند،

کافیست که داخل پوشه wp-admin یک فایل htaccess. بسازند و این تکه کد را داخل آن قرار دهند:

به جای X ها باید آدرس آی پی خود را قرار دهند. می توانید به تعداد دلخواه به آدرس آی پی اضافه کنید و تنها همین آدرس ها می توانند به آن پوشه دسترسی داشته باشند و باقی افرادی که سعی داشته باشند وارد دایرکتوری wp-admin شوند، به صفحه پیغام خطای 404 هدایت می شوند.

افرادی که از آدرس های IP داینامیک استفاده می کنند می توانند پوشه wp-admin را پسورد گذاری کنند. با استفاده از قابلیت موجود در داخل CPanel هاست خود می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

2- جلوی ایندکس شدن احتمالی محتوای پوشه های wp رو بگیرید

موتور های جستجو می توانند محتوای پوشه های مختلف را جستجو کنند و بسیاری از حفره های موجود در سایت ها با استفاده از همین صفحات ایندکس شده در گوگل توسط هکر ها کشف می شوند. با اضافه کردن این یک خط به فایل robots.txt خود جلوی ایندکس شدن پوشه های wp را بگیرید

کد:
Disallow: /wp-

3-از پروتوکل های امن تر استفاده کنید.

در قوانین tcp/ip پروتوکل های متفاوتی تعریف شده است که می تونیم نام ببریم از http,https و ftp

این امر مشخصی است که تقریبا تمام سایت ها از پروتوکل http استفاده می کنند.اما یک پروتوکل رمز نگاری شده امن تر وجود دارد به نام https.می توانید در شبکه های بی سیم و محلی امنیت را بسیار افزایش دهید.ابتدا باید با میزبانی هاست خود صحبت کنید تا این قابلیت به دامین شما داده شود.بعد از این مرحله فایل config.php را باز می کنیم و در آن این دستور را جایگذاری می کنیم

کد:
define('FORCE_SSL_ADMIN', true);

4. ویرایش فایل ها از طریق داشبورد را غیر فعال کنید

در یک نصب وردپرس به طور پیش فرض، شما می توانید به نمایش / ویرایشگر رفته و هر یک از فایل های تم خود را دقیقا در داخل داشبورد ویرایش کنید.مشکل این است که اگر یک هکر موفق به دسترسی به پنل مدیریت شما شد، آنها نیز می تواند فایل های شما را به این ترتیب ویرایش کنند، و هر کدی را که می خواهند اجرا کنند.پس ایده ی خوبی است که این روش ویرایش فایل ها را با اضافه کردن موارد زیر به فایل wp-config.php خود، غیر فعال کنید:

کد:
define( ‘DISALLOW_FILE_EDIT’, true );

5. تعداد دفعات تلاش برای ورود را محدود کنید

در مواردی که یک هکر یا یک ربات با استفاده از حمله ی brute-force برای شکستن رمز عبور شما تلاش می کند، محدود کردن تعداد دفعات تلاش های شکست خورده از یک آدرس IP مشخص برای ورود به سیستم، مفید خواهد بود.

محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود فقط این کار را انجام می دهد: به شما اجازه می دهد که مشخص کنید چند مجدد مجاز است، و یک IP چه مدت پس از تلاش های مجدد شکست خورده برای ورود به سیستم، قفل خواهد شد.

راه هایی هم برای دور زدن این کار وجود دارد، زیرا که برخی از حمله کننده ها، از تعداد زیادی از آدرس های IP مختلف استفاده می کنند، اما هنوز هم به عنوان احتیاط بیشتر ارزش انجام دادن را دارد.

6. هرگز ازکلمه ی “admin” به عنوان نام کاربری خود استفاده نکنید

اوایل سال جاری، موجی از حملاتbrute-force بر روی وب سایت های وردپرس در سراسر وب راه اندازی شده بود، که شامل تلاش های مکرر برای ورود با استفاده از نام کاربری ‘admin’ همراه با یک سری کلمات عبور مشترک، می شد.

اگر از کلمه ی “admin” به عنوان نام کاربری خود استفاده می کنید، و رمز عبور شما به اندازه کافی قوی نیست (#۳ را ببینید) پس سایت شما در برابر حمله های مخرب، بسیار آسیب پذیر است. به شدت توصیه می شود که نام کاربری خود را به چیزی که کمتر آشکار است تغییر دهید.

تا قبل از نسخه ی ۳.۰، نصب خودکار وردپرس، کاربری ایجاد می کرد که نام کاربری آن “admin” بود. در نسخه ۳.۰ این بخش به روز رسانی شد، بنابراین در حال حاضر می توانید نام کاربری خود را انتخاب کنید. بسیاری از کاربرها هنوز هم از “admin” به عنوان نام کاربری استفاده می کنند زیرا که به یک نوع استاندارد تبدیل شده، و به خاطر داشتن آن آسان است. برخی از وب سایت های میزبان از اسکریپت های auto-install که هنوز هم نام کاربری ‘admin’ را به طور پیش فرض تنظیم می کنند، استفاده می کنند.

برای رفع کردن این مشکل، به سادگی یک حساب کاربری مدیر جدید برای خودتان با استفاده از یک نام کاربری مختلف، ایجاد کنید، با نام کاربری جدید وارد شوید و و حساب “admin” اصلی را حذف کنید.

اگر پست هایی دارید که توسط حساب “admin” منتشر شده اند، بعد از حذف کردن، می توانید تمام پست های قبلی را به حساب کاربری جدید خود اختصاص دهید.

7-محافظت از wp-config.php

برای این کار کد زیر رو توی .htaccess روت سایتتون آخر کد ها اضافه کنید:

کد HTML:

کد:
<files wp-config.php> Order deny,allow deny from all </files>

پایان

قبل از اضافه کردن هرکدوم از این آموزش ها به فایل های وردپرستون

اول از اون فایل یه بک آپ بگیرید

عواقب استفاده نادرست از اونا بر عهده خودتون هست

تشکر فراموش نشه

سه شنبه 19 آذر 1392 - 17:30
ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport
حمایت شده حمایت شدهThanks : سپاس هاThanks (2) : SEA - erfanlink -
erfanlink آفلاین



ارسال‌هاAsnwers : 1688
عضویتRegistration date : 11 /10 /1391
حمایت کردهthanks : 3284
حمایت شدهThanked : 598
پاسخAnswer 2 : افزایش امنیت وردپرس

مرسی

سه شنبه 19 آذر 1392 - 19:49
وب کاربرUser's blog ارسال پیامSend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex