::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 4:56 قبل از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
پرینت آنلاین
تعداد بازدیدvisits : 498
idforoshpage آفلاین



ارسال هاAnswers : 3
عضویتRegistration date : 5 /12 /1396
پرینت آنلاین

برای پرینت آنلاین ، خصوصا زمانی که برای اولین بار می خواهید صفحه ای را چاپ کنید نیاز است تنظیمات پرینت در ورد را بررسی نمایید. در این بخش از مقاله آموزش کامل پرینت انلاین را ارائه خواهیم کرد . از منوی File گزینه Print را انتخاب نمایید . در این مرحله ، پیش نمایش صفحه و تنظیمات چاپ را مشاهده می کنید
  • در ابتدا بخش Print که با یک آیکون پرینتر نمایان است را مشاهده می کنید . این گزینه برای شروع عملیات چاپ می باشد . بعد از اینکه تنظیمات پرینتر را اعمال کردید و مطمئن شدید که سند مورد نظرتان برای چاپ آماده است این گزینه را انتخاب کنید تا سند شما چاپ شود[*]کادر Copies که در کنار گزینه Print قرار دارد ، برای تعیین تعداد چاپ می باشد . مثلا در صورتی که می خواهید سند خود را 4 بار چاپ کنید در این کادر عدد 4 را وارد کنید تا سند شما در 4 نسخه پرینت گرفته شود .[*]در بخش Printer ، نوع چاپگر خود را انتخاب می کنید ، چه چاپگر واقعی باشد و چه چاپگر مجازی . مثلا در صورتی که می خواهید از چاپگر مجازی ویندوز استفاده کنید گزینه Microsoft xps document writer را انتخاب کنید .[*]بخش بعدی Settings می باشد ، تنظیمات پرینت در ورد باید در این بخش انجام شود .

Print All Page : در صورت انتخاب این گزینه تمام صفحات سند شما چاپ می شود

Print Selection : با انتخاب این گزینه، تنها متنی که شما انتخاب کرده اید چاپ می شود.

Print Current Page : با انتخاب این گزینه، تنها صفحه جاری چاپ خواهد شد.

Custom Print : با انتخاب این گزینه می توانید صفحات دلخواه خود را با وارد کردن شماره صفحه چاپ کنید برای این کار شماره صفحه یا صفحات مورد نظر خود را در کادر وارد نمایید

Pages : می توانید صفحات مورد نظر خود را با ویرگول از هم جدا کنید مثلا 10، 5، 1 و یا از صفحه 2 تا 8 را به صورت 2-8 وارد نمایید

2-کادر بعدی در بخش تنظیمات پرینتر ، برای تنظیمات یک رو و دو روی چاپ می باشد . با انتخاب فلش کوچک کنار این کادر گزینه های زیر را مشاهده خواهید کرد :

Print one sided : با انتخاب این گزینه، چاپگر صفحات را به صورت یکجا چاپ می کند

Print on both sides : این گزینه برای چاپگرهایی که این قابلیت را دارند وجود دارد و با انتخاب آن چاپگر صفحات را به صورت پشت و رو چاپ می کند.

Manually print on both sides: در صورتی که چاپگر شما قابلیت چاپ پشت و رو را ندارد با انتخاب گزینه، چاپگر فرصتی در اختیار شما قرار می دهد تا به صورت دستی برگه ها را پشت و رو کنید

3-قسمت بعدی در بخش تنظیمات چاپگر برای زمانی که شما یک سند را در تعداد بالا چاپ می کنید بسیار پرکاربرد است . گزینه های موجود در این بخش عبارتند از:

Collated : در صورت انتخاب این گزینه، ابتدا یک نسخه از سند شما به صورت کامل چاپ می شود و بعد به سراغ نسخه بعدی می رود. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک سند100 برگی را سه بار چاپ کنید، چاپگر ابتدا از صفحه 1 تا 100 را چاپ می کند و بعد دوباره همین کار را تکرار می کند تا زمانی که سه نسخه سند شما کامل چاپ شود

UnCollated: در صورت انتخاب این گزینه چاپگر در مثال قبل ابتدا صفحه1 را سه بار چاپ کرده و بعد به سراغ صفحه دوم می رود و این روال تا صفحه 100 ادامه می یابد.

4- بخش بعدی در قسمت تنظیمات پرینت در ورد ، برای تنظیم حالت افقی و عمودی صفحه است . گزینه های موجود در این قسمت عبارتند از :

Portrait Orientation : در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید ، صفحات به صورت عمودی چاپ می شودند.

Landscape Orientation : در صورت انتخاب این گزینه صفحات به صورت افقی چاپ می شوند.

5-در بخش بعدی تنظیمات پرینتر در ورد ، می توانید می توانید سایز کاغذ در ورد را انتخاب کنید

اگر اندازه مورد نظر شما در این کادر وجود نداشت گزینه more paper size را انتخاب کرده و در پنجره ای که ظاهر می شود اندازه مورد نظر خود را برای چاپ وارد نمایید

در قسمت بعدی تنظیمات چاپ ، می توانید اندازه حاشیه صفحات سند خود را وارد نمایید -6

در این بخش از تنظیمات پرینت ورد ، می توانید تعیین کنید که در هر برگه چاپی ، چند صفحه از سند شما چاپ شود -7

رفع مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد

گاهی بعضی از کاربران با مشکل درست چاپ نشدن حاشیه مواجه می شوند برای حل این مشکل از قسمت File وارد قسمت Options شده سپس در تب Advanced در بخش Print تیک قسمت Scale content for A4… را بردارید ، سپس اندازه صفحه چاپ را روی A4 تنظیم کنید .

پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه

در زمان پرینت گرفتن برخی اسناد در ورد گاهی احتیاج پیدا می کنیم به علت کمبود کاغذ ، دو صفحه را در یک صفحه پرینت کنیم. یا زمان هایی پیش می آید که می خواهیم یک جزوه را در ابعاد کوچکتر چاپ کنیم. به عبارت دیگر خواهید آموخت که چگونه دو صفحه A5 را در یک صفحه A4 پرینت بگیرید.

  • قبل از پرینت ، سایز کاغذ را به درستی انتخاب کنید
روش تنظیم کردن کاغذ و ابعاد پیرینت

برای اینکه ابعاد پرینت شما به درستی تنظیم شود ابتدا فایل ورد خود را باز کنید و مطابق تصویر زیر ، ابعاد کاغذ را بر روی A4 تنظیم کنید. ( وارد بخش Page Layout شوید و گزینه Size را بر روی A4 قرار دهید. ) بعد از انجام این کار احتمال دارد تیتربندی ها و قسمت بندی های فایل شما کمی دچار تغییر شود که باید قبل از چاپ آنها را اصلاح کنید.

نحوه پیرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه

حال که نوع کاغذ را بر روی A4 تنظیم کردیم نوبت به پرینت گرفتن می رسد. پس از قرار دادن کاغذ در پرینتر مقدار مورد نیاز ، دکمه های Ctrl+P را فشار دهید.

در پنجره پیش رو همانطور که در تصویر مشاهده می کنید مطابق با نسخه نرم افزار Word شما ، گزینه ای برای تنظیم تعداد صفحه قابل چاپ در یک صفحه وجود دارد. این مورد به صورت پیش فرض بر روی 1 Page Per Sheet می باشد. اکنون شما باید آن را بر روی گزینه 2 Pages Per Sheet تنظیم کنید و در نهایت بر روی دکمه Print کلیک کنید.

در نسخه های قدیمی تر ورد ، بعد از فشردن Ctrl+P بخشی به نام Zoom را پیدا کرده و گزینه Pages Per Sheet را بر روی 2 Pages تظیم کنید.

چاپ پشت و رو
بتدا با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+P به صفحه پرینت رفته در زیر قسمت Settings لیست بازشویی که نوشته Print All Pages را باز و تیک گزینه Only Print Odd Pages را زده ودکمه Print را برای چاپ کلیک کنید. بعد از این کار صفحات چاپ شده رو پشت و رو کنید و داخل دستگاه قرار داده و به صفحه پرینت رفته و گزینه Only Print Even Pages رابزنید تا صفحات زوج پشت صفحات فرد چاپ شوند..

چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 22:28
ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex