::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : شنبه 16 تیر 1403 - 8:40 بعد از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
تعیین مکان بلندگوها
تعداد بازدیدvisits : 165
deconik آفلاین



ارسال هاAnswers : 11
عضویتRegistration date : 28 /8 /1396
تعیین مکان بلندگوها

اصوال چهار روش مکان یابی در سیستم تقویت الکترونیکی صدا وجود دارد:

مرکزی،دوطرفه،پراکنده و سقفی.

مرکزی:

در این نوع جایگزینی،در واقع یک دسته از بلندگوها در نزدیکی یا باالی منبع صدا در سقف قرار گرفته و به دلیل نزدیکی به منبع احساس واقعی تری از یک صدای تقویت شده را ایجاد می کند.این سیستم به سیستم رده باال مشهور است زیرا باید صدای قوی تری پخش نماید.در سیستم مرکزی باید دقت داشت که بلندگوهایی که تولید امواج با فرکانس باال می نمایند،کلیه ی شنوندگان را تحت پوشش قرار دهند در غیر این صورت به دلیل ماهیت امواج با فرکانس باال که به صورت خطی پخش می شوند،تنها بخش محدودی از شنوندگان قادر به دریافت صداهای زیر خواهند شد.

دوطرفه:

هنگامی که دویا چند دسته از بلندگوها در موقعیت استراتژیک )معموال طرفین سن(در یک سالن قرار گیرند،به آن سیستم دوطرفه گفته می شود.در این روش دو یا چند میکروفون به صورت جداگانه صدا را به دو یا چند دسته از بلندگوها به صورت استریو می رساند.در این روش بلندگوها باید با زاویه ی 5 تا 20 درجه به سمت پایین قرار گرفته و ارتفاع تقریبی آن ها از زمین 5.1 تا 5.2 متر باشد.

پراکنده:

در این روش، بلندگوها به صورت یکنواخت در اطراف تاالر قرار می گیرند و به سیستم های رده پایین مشهور هستند.زیرا هر بلندگو باید تراز صدا را به مقدار کمی افزایش دهد تا به مقدار یکنواخت در سالن پخش گردد و هر بلندگو تنها محدوده ی کوچکی از تاالر را سرویس می دهد.حداکثر فاصله ی میان این دو بلندگو،در سیستم نباید بیشتر از 15 تا 20 متر باشد و سر بلندگوها باید به سمت چایین باشد تا پوشش کافی حاصل شود.از روش

پراکنده در موارد زیر استفاده می شود:

1-هنگامی که ارتفاع سالن برای استفاده از سیستم مرکزی کم باشد.

2-هنگامی که برخی از شنوندگان در مسیر مستقیم صدا قرار نگیرند.

3-برای غلبه بر صدای زمینه ی زیاد

4-هنگامی که تااالر متشکل از چند فضای کوچکتر باشد.

5-در تاالرهای بسیار بزرگ که منبع صوتی متحرک بوده و یا ممکن است با تغییرات

وسیعی جابجا گردد.

سقفی:

از این روش برای مکان هایی با ارتفاع کم استفاده می شود.که حداکثر ارتفاع 5 الی 6 متر باشد.این سیستم برای فضاهایی مانند اتاق های کنفرانس دفاتر اداری با سیستم باز و راهرو ها به منظور فراخوانی و اطالع رسانی کامال مناسب است.

دکونیک

جمعه 25 اسفند 1396 - 00:22
وب کاربرUser's blog ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex