::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : شنبه 16 تیر 1403 - 8:40 بعد از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
مقدار زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت
تعداد بازدیدvisits : 137
comreg آفلاین



ارسال هاAnswers : 5
عضویتRegistration date : 6 /8 /1398
حمایت شدهThanked : 1
مقدار زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت

برای به ثبت رساندن شرکت در ابتدا باید هدف و موضوع فعالیت خود را مشخص نمایید تا ببینید چه شرکتی مناسب کسب و کار شما می باشد. چنانچه هر نوع از شرکت ها را به درستی بشناسید، بهتر می توانید به هدفی که با ثبت کردن شرکت قصد رسیدن به آن را دارید، دست پیدا کنید.

بعد از انتخاب نوع شرکت، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرد. به طور کلی مدارک اولیه ثبت شرکت عبارتست از: کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضا، گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره شرکت و بازرسان و مدیران شرکت، کپی مجوز یا مدرک تحصیلی با توجه به موضوع فعالیت شرکت در صورت نیاز.

باید به این نکته توجه داشت که از زمانی که درخواست خود را برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در دفاتر پلیس + 10 اعلام می کنید تا زمانی که گواهی عدم سوء پیشینه از طریق پست به آدرس شما ارسال شود، حداقل 4 روز کاری زمان می برد. البته در برخی موارد ممکن است فرایند صدور و ارسال این گواهی تا 3 هفته نیز به طول بینجامد. به همین دلیل چنانچه برای تأسیس شرکت عجله دارید می بایست درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را نیز به تاخیر نیاندازد. (تاریخ اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه یک ماه است)

پس از فراهم نمودن مدارک اولیه ثبت، لازم است با مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir اطلاعات فرم را پر نموده و به ترتیب اولویت 5 نام را انتخاب کنید تا از بین آن ها یکی تایید شود. این فرآیند حداقل 2 روز و حداکثر 10 روز تا تایید یا رد نام انتخابی زمان می برد. در صورتی که نام ها تأیید نشود می بایست مجدداً نسبت به انتخاب نام شرکت اقدام شود و تا زمانیکه موفق به انتخاب نام مناسبی نشوید باید این کار ادامه پیدا کند. تا زمانی که نام انتخاب نشده باشد، ادامه روند ثبت امکان پذیر نیست.

لازم به توضیح است، طبق بخشنامه ثبتی شماره 12/ 03/ 92 مدت اعتبار نام تعیین شده 90 روز می باشد. بنابراین، می بایست کلیه مراحل ثبت تاسیس، امضای دفاتر و غیره در این بازه زمانی صورت پذیرد.

پس از ثبت تقاضای خود در سامانه و اخذ کد پیگیری، چنانچه اطلاعات را به درستی در سامانه وارد کرده باشید، از شما خواسته می شود تا مدارک را در نسخه های اصلی و از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید. ( از زمان پست مدارک تا اعلام وصول در اداره مربوطه حداکثر سه روز کاری زمان نیاز می باشد).

مدارکی که باید توسط مدیران به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و در خارج از تهران به مراجع ثبتی دیگر ارائه شود، در نظامنامه قانون تجارت به تفصیل ذکر شده که در مورد شرکت های مختلف متفاوتند و عمدتاَ عبارتند از: شرکتنامه، اساسنامه (اگر باشد)، گواهی پرداخت و تسلیم سرمایه (توسط مدیران)، نامه مدیران و نام شرکای ضامن که سمت مدیر دارند.

بعد از تسلیم مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها، متصدی ثبت آن ها را مورد بررسی قرار می دهد تا بی نقص بودن آن محرز گردد. در صورتی که کارشناس مربوطه هیچگونه ایرادی در مدارک مشاهده ننماید ، از متقاضی دعوت به عمل می آورد تا همراه با اصل مدارک جهت اخذ امضا به اداره رجوع نماید.

پس از طی مراحل فوق، در انتها می بایست خلاصه ای از ثبت کردن شرکت که توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها تهیه شده دریافت و در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار محل ثبت چاپ و آگهی نمایید. خلاصه مفاد شرکتنامه باید ظرف یک ماه درج و منتشر شود. (چاپ پیش آگهی روزنامه رسمی حدود 10 تا 14 روز کاری به طول خواهد کشید).

در مجموع، این کار 30 الی 45 روز زمان می برد. زمان اخذ ابلاغیه و اصلاحیه های احتمالی آن، کارشناسی نمودن مدارک ارسال شده و رفع نقص مدارک از جمله مواردی است که در زمان ثبت شرکت شما تاثیرگذار می باشد. بدیهی است، چنانچه با آگاهی کم اقدام به ثبت نمایید، زمان پروسه ثبت طولانی خواهد شد.

سه شنبه 12 آذر 1398 - 15:38
وب کاربرUser's blog ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex