::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : شنبه 16 تیر 1403 - 7:59 بعد از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
سدیم فسفات در صنعت غذا
تعداد بازدیدvisits : 148
zoshi آفلاین



ارسال هاAnswers : 3
عضویتRegistration date : 5 /11 /1398
سدیم فسفات در صنعت غذا

تری سدیم فسفات خوراکی در صنعت غذا کاربرد دارد. این ماده بصورت پودر سفید صدفی و به صورت کاملاً خالص است. سدیم فسفات کاملاً خالص بسیار مناسب برای مصارف خوراکی و بهداشتی است. از تری سدیم فسفات خوراکی به عنوان نگه دارنده نیز استفاده می‌شود و در مصارف گوشت و کنسروها هم مصرف دارد.

عملکرد اصلی ‌سدیم فسفات ، تنظیم اسیدی بودن ماده است. معمولاً در غلات خشک شده و اکسترود شده وجود دارد. همراه با سایر فسفات‌ها، رنگ‌دانه غلیظ را تغییر می‌دهد و غنی‌سازی فسفر را فراهم می‌کند. این ماده شیمیایی معمولاً در پنیر به عنوان امولسیفایر موجود است.

سدیم فسفات گاهی اوقات به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای برای عملکرد بهتر بدن در ورزش استفاده می‌شود. بدن با تری سدیم فسفات بارگیری می‌کند. به طور بالقوه می‌تواند باعث افزایش میزان اسید لاکتیک در ماهیچه‌ها گردد و تولید قدرت را بالا برده و مقدار جذب اکسیژن را افزایش می دهد.

تری‌سدیم فسفات و سایر مواد افزودنی فسفات سدیم در صنعت غذا استفاده های زیادی دارد. همچنین در بسیاری از محصولات آماده شده از نظر تجاری یافت می‌شوند. آن‌ها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاها استفاده می شود. غذاهایی مانند محصولات پخته‌شده و گوشت.

آن‌ها همچنین به عنوان مواد معطر در محصولات پخته عمل می‌کنند، به این معنی که برای افزایش خمیر و حفظ فرم آن موثر است.

تری سدیم فسفات یکی از عناصر محبوب در پخت نان، کیک و مخلوط کیک است. این ماده اغلب به محصولات گوشت و غذاهای دریایی مانند بیکن، سوسیس، گوشت و کنسرو ماهی تن افزوده می‌شود تا به حفظ رطوبت، افزایش عمر مفید و جلوگیری از فاسد شدن کمک کند.

علاوه بر این، افزودنی تری فسفات سدیم، باعث می‌شود تا سطوح pH در این غذاها از بین رفته و از اسیدی یا قلیایی شدن جلوگیری کنند. اسیدی یا قلیایی بودن باعث می‌شود که غذا به سرعت خراب شود. علاوه بر این، سدیم فسفات به عنوان مواد ضعیف کننده در محصولات مانند سیب زمینی پخت شده بسته بندی شده، جلوگیری از تیره شدن رنگ نارگیل و نگه داشتن روغن و آب در محصولات پنیر فرآوری شده مورد مصرف قرار می گیرد.

شنبه 05 بهمن 1398 - 15:36
وب کاربرUser's blog ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex