::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : شنبه 16 تیر 1403 - 6:52 بعد از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
کلسیم کلراید در چه صنایعی استفاده می شود؟
تعداد بازدیدvisits : 165
zoshi آفلاین



ارسال هاAnswers : 3
عضویتRegistration date : 5 /11 /1398
کلسیم کلراید در چه صنایعی استفاده می شود؟

کلسیم کلراید در صنایع بتن سازی:

کلسیم کلرید برای ساخت بتن باید در ابتدا با آب بتن مخلوط گردد. بعد از آن به مخلوط شن و ماسه و سیمان باید اضافه شود. کلرید کلسیم در ساخت بتن ها نقش تسریع کننده را دارد.

استفاده کلسیم کلرید در خشک کن:

کلسیم کلرید در پوشاندن لوله های خشک کن نیز کاربرد دارد. این ماده در رطوبت گیرهای صنعتی و خانگی به منظور جذب رطوبت هوا استفاده می شود. این ویژگی کلسیم کلراید سبب شده که از این ماده به عنوان یک لایه آبی روی سطح جاده های خاکی استفاده گردد که نتیجتاً با ایجاد یک لایه زیرسازی باعث می شود گرد و غبار، زیر سطوح بمانند.

کلسیم کلراید برای کاهش نقطه انجماد:

کلسیم کلرید برای جلوگیری از یخ زدن آب استفاده می شود. خصوصاً برای سطح جاده ها کاربرد دارد. انحلال کلرید کلسیم، حرارت ایجاد می کند و این حرارت برای خاک و گیاهان نسبتاً ضرری ندارد. کلسیم کلراید در دماهای پایین بهتر از سدیم کلراید نتیجه می دهد. کلسیم کلراید با جلوگیری از یخ زدن در دمای 50- درجه سلسیوس به جهت پر کردن لاستیک های ماشین های کشاورزی در نقاط سردسیر بکار می رود که ایجاد اصطکاک بیشتری نماید.

کاربرد کلسیم کلراید برای استخر شنا و آکواریوم:

کلرید کلسیم برای افزایش سختی آب استخرها کاربرد دارد. بالا رفتن غلظت کلسیم در آب، انحلال ترکیبات کلسیمی مورد نیاز در بتن استخر را کاهش می دهد بنابراین از فرسایش بتن در استخر جلوگیری می شود. کلرید کلسیم در آکواریوم برای تأمین کلسیم بیولوژیکی مورد نیاز برای برخی آبزیان (کلسیم کربنات موجود در پوسته) مانند حلزون بکار می رود. استفاده از این ماده، حداقل تأثیر را بر میزان اسیدیته آب دارد.

پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 11:29
وب کاربرUser's blog ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex