::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 5:14 قبل از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
نام تجاری چطور به وجود آمد؟
تعداد بازدیدvisits : 506
comreg آفلاین



ارسال هاAnswers : 5
عضویتRegistration date : 6 /8 /1398
حمایت شدهThanked : 1
نام تجاری چطور به وجود آمد؟

تعیین نام تجاری در یک شرکت، سرمایه گذاری بر روی یک محصول است. در حال حاضر با توجه به تولیدات زیاد در هر عرصه و رقابت تولید کنندگان در محصولات مشترک، علامت گذاری، مسئله ی مهمی برای موفقیت کالاست.

واژه ی برند یا نام تجاری از کلمه ای نروژی به نام برندر گرفته شده که به معنی سوزاندن و داغ کردن است. این عبارت توسط وایکینگ ها به فرهنگ لغت انگلیسی وارد شد و در نهایت در زبان روزانه تمام دنیا مرسوم گشت. این واژه، به معنی هیزم است و به علامت گذاری حیوانات توسط مالکان برای شناسایی آن ها اطلاق می گردیده. در واقع در آن زمان به وسیله ی نام تجاری ، صاحبان حیوانات، حیوانات خود را تشخیص می دادند. صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه، آن ها را علامت گذاری می کردند که به نوعی، نام تجاری محسوب می شد. در غرب وحشی نیز، گاوچرانان و گله داران برای جلوگیری از سرقت احشام، آن ها را به وسیله ی داغ های مشخص، علامت گذاری می نمودند. به طور کلی، این نشانه ها اولین شکل های دیداری نام تجاری را تشکیل می دهند.

با گذشت قرن ها، این علامت ها تکامل پیدا کردند و به دنیای صنعتگران و هنرمندان هم راه یافتند. نام تجاری به تدریج در قرن نوزدهم به عنوان رشته ای از بازاریابی مدرن با ورود محصولات بسته بندی شده به دنیای تجارت راه پیدا کردند.

صنعتی شدن، خود را برای اولین بار در تولید صابون محلّی نشان داد که به کارخانه های متمرکز تولیدکننده صابون تبدیل شد. زمانیکه تولیدات حمل می شدند، کارخانجات باید آرم و نشان خود را بر روی محموله ها حک می کردند تا مشخص شود محصولات مربوط به کدام تولید کننده است. تولیدات بصورت انبوه در می آمد و تولیدی با این حجم، نیازمند این بود که به بازار وسیعتری فروخته شود و قابل شناسایی باشد.

دوشنبه 12 اسفند 1398 - 11:30
وب کاربرUser's blog ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport
حمایت شده حمایت شدهThanks : سپاس هاThanks (1) : wwhc -
wwhc آفلاین



ارسال‌هاAsnwers : 2
عضویتRegistration date : 18 /12 /1398
حمایت کردهthanks : 1
پاسخAnswer 1 : نام تجاری چطور به وجود آمد؟

هزینه ثبت برند چقدره؟

یکشنبه 18 اسفند 1398 - 23:35
وب کاربرUser's blog ارسال پیامSend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex