::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 4:50 قبل از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
اوره دارویی در چه جاهایی استفاده می شود
تعداد بازدیدvisits : 377
zoshi آفلاین



ارسال هاAnswers : 3
عضویتRegistration date : 5 /11 /1398
اوره دارویی در چه جاهایی استفاده می شود

اوره خالص، سببِ هیدراسیون می شود به همین دلیل معمولاً به صورت موضعی برای درمان Ichthyosis و اختلالات هاپیرکراتوتیک پوستی بکار می رود. در مصرف داخل وریدی دارای خصوصیات دیورتیک اسمزی مشابه با مانیتول می باشد بنابراین برای درمان افزایش حاد فشار داخل مغزی استفاده می شود.

مواردی که در نتیجه ی تورم مغزی می باشد و همچنین برای کاهش فشار داخل چشمی در گلوکوم حاد کاربرد دارد. در ختم حاملگی به صورت داخل آمینوتیکی استفاده می شود. در مصارف به صورت موضعی، این دارو دارای خواص هیدراته کننده و کراتولیتیک است. از اوره دارویی برای تشخیص عفونت هلیکوباکتر پیلوری استفاده می شود.

مراحل تولید اوره:

تولید کاربامید به صورت صنعتی فقط از آمونیاک و دی اکسید کربن است. چون دی اکسید کربن در تولید هیدروژن از گاز طبیعی یا نفت خام، برای استفاده در سنتز آمونیاک، به عنوان فرآورده جانبی تولید می گردد به همین دلیل واحد تولید اوره معمولاً به یک واحد سنتز آمونیاک متصل می باشد.

در مرحله اول، از آمونیاک و دی اکسید کربن، کاربامات آمونیوم تشکیل می شود:

CO2(g) + 2NH3(l) → NH2COONH4(l)

در فشارهای بالا این واکنش جزئی است. کاربامات آمونیوم و آب در تعادل است:

NH2COONH4(l) ↔ H2NCONH2(l) + H2O(l)

در نسبت مولی آمونیاک به دی اکسید کربن 4 به 1، درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد و فشار 200 بار، حدود 70% دی اکسید کربن به اوره تبدیل خواهد شد.

کاربامات آمونیومِ تبدیل نشده و آمونیاکِ واکنش نکرده باید از مخلوط واکنش حاصله (محلول آبی اوره، کاربامات آمونیوم و آمونیاک) خارج گردند. فرآیندهای صنعتی متعدد تولید اوره به ویژه از لحاظ روش جداسازی و طریقه بازگردانی آمونیاک دی اکسید کربن با یکدیگر تفاوت دارند. به حداقل رساندن مصرف انرژی این واحدهای تولیدی بزرگ از اهمیت فراوانی برخوردار است.

تولید اوره به روش یک بار گذر:

در اولین کارخانه های ساخته شده که فرآیند "یک بار گذر" استفاده می شوند، مخلوط آمونیاک و دی اکسید کربن حاصل از آزادسازی فشار و تجزیه حرارتی کاربامات آمونیوم، به نیترات یا سولفات آمونیوم تبدیل شده و دی اکسید کربن به بیرون فرستاده می شد.

در کارخانه های مدرن، بازیابی کامل دی اکسید کربن و آمونیاک صورت می گیرد، به طوری که بازده آمونیاک به 99% می رسد. چون اتلاف قابل ملاحظه محصول در مرحله قرص سازی بعدی رخ می دهد، از این رو بازده واقعی واکنش حتی از این مقدار هم بالاتر می رود. روش های فعلی شامل موارد زیر هستند:

بازگردانی محلول

فرآیندهای بیرون کشی ( رسوب بری یا زدایش)

دوشنبه 12 اسفند 1398 - 12:34
وب کاربرUser's blog ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport



moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex