::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : یکشنبه 10 تیر 1403 - 3:26 قبل از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
بازاریابی محتوا چیست؟
تعداد بازدیدvisits : 1345
samanta آفلاین



ارسال هاAnswers : 3
عضویتRegistration date : 19 /12 /1398
حمایت شدهThanked : 3
بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای جدید در حوزه بازاریابی است که نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد. به همین خاطر، بسیاری از کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین در حال فعالیت هستند، به دنبال بهره بردن از مزایای بازاریابی محتوا می‌باشند. چرا که شما با استفاده از یک استراتژی محتوا مدون و با هدف مشخص، می‌توانید از طریق بازاریابی محتوا، اطلاعات مفیدی در خصوص خدمات و محصولاتتان در اختیار مخاطب قرار دهید. مسلماً هرچه که شما بتوانید به شکل مؤثرتری از این ابزار استفاده کنید، از زمان و هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، نتیجه بهتری می‌گیرید.



محتوا پنهان


1 بازاریابی محتوا یعنی چی؟

1.1 مزایای بازاریابی محتوا
2 انواع بازاریابی محتوا

2.1 بازاریابی محتوای شبکه‌های اجتماعی
2.2 بازاریابی محتوای اینفوگرافیک
2.3 بازاریابی محتوای وبلاگ
2.4 بازاریابی محتوا از طریق پادکست
2.5 بازاریابی محتوای ویدئوییبازاریابی محتوا یعنی چی؟
بازاریابی محتوا فرآیندی متشکل از برنامه‌ریزی، ایجاد، توسعه و به اشتراک‌گذاری یکی از انواع محتوا با هدف قرارگیری در اختیار مخاطب هدف، می‌باشد. به عنوان یک کسب‌وکاری که در فضای آنلاین فعالیت می‌کند، تولید محتوا سئو شده به همراه رعایت پرسونای مخاطب، می‌تواند در برندینگ، افزایش نرخ فروش، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و … تأثیر چشمگیری داشته باشد.
مزایای بازاریابی محتوا
با توجه به توسعه روش‌های مختلف بازاریابی محتوا، می‌توان گفت تمامی کسب‌وکارها برای معرفی خود به دیگران، با هیچ‌گونه محدودیتی روبه‌رو نیستند. خصوصاً کسب‌وکارهایی که وابسته به موقعیت جغرافیایی نبوده و قادر به ارائه خدمات و یا ارسال محصول به شهر و حتی کشورهای دیگر نیز هستند. بنابراین، برخی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی محتوا را به می‌توان موارد زیر در نظر گرفت:
  • ارائه اطلاعات کاربردی در مورد برند، خدمات و محصولات[*]افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری[*]برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان فعلی[*]ایجاد حس اعتماد در مخاطبین[*]ارائه خدمات پشتیبانی به شکل مؤثرتری
انواع بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا به عنوان یکی از بهترین رویکردهای تبلیغات آنلاین در نظر گرفته می‌شود. اما قطعاً تمامی انواع محتوا برای تمامی کسب‌وکارها مناسب نخواهند بود. به همین خاطر، بهتر است قبل از آنکه برای استفاده از یکی از انواع و نمونه بازاریابی محتوا تصمیم بگیرید، به این فکر کنید که با استفاده از کدام یک از انواع محتوا می‌توانید مخاطب را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید.
بازاریابی محتوای شبکه‌های اجتماعی
روزبه‌روز به تعداد کاربرانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود. بر اساس آمار جهانی، در حال حاضر بیش از ۳٫۷ میلیارد کاربر از شبکه‌های مختلف مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، پینترست ، لینکدین و تلگرام استفاده می‌کنند.
با وجود اینکه هریک از این شبکه‌ها هدف و عملکرد منحصر به خود را دارند، اما در اکثر آن‌ها می‌توانید از محتوای ویدئویی، اینفوگرافیک، پادکست و متنی استفاده نمایید.
شما برای بازاریابی محتوای شبکه‌های اجتماعی، ابتدا باید بررسی کنید که مخاطب هدف شما بیشتر از کدام یک از پلتفرم‌ها استفاده می‌کند. در ایران، معمولاً افراد از لینکدین، اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند. بنابراین حضور در این سه شبکه اجتماعی می‌تواند تا حد زیادی در افزایش میزان فروش شما مؤثر باشد.

راهنمای جانبی: استفاده از لینکدین معمولاً به کسب‌وکارهایی توصیه می‌شود که به صورت شرکت در حال فعالیت بوده و حالت تجاری دارند. بنابراین اگر شما در زمینه فروش کالاهای دست ساز فعالیت می‌کنید، احتمالاً لینکدین فضای مناسبی برای معرفی کسب‌وکار شما نیست.

بازاریابی محتوای اینفوگرافیک
بر اساس تجربه، می‌توان گفت محتوای اینفوگرافیک تأثیر چشمگیری در تجربه مخاطب از برند شما دارد. اینفوگرافیک (infographic) به محتوایی گفته می‌شود که ترکیبی از طراحی گرافیکی و متن می‌باشد. به عبارت دیگر، با استفاده از این نوع محتوا، شما می‌توانید مفاهیم سخت و پیچیده را تنها با چند جمله مؤثر و مفهومی و قالبی زیبا در اختیار مخاطب قرار دهید.
بازاریابی محتوای وبلاگ
اگر برای حضور در فضای آنلاین، وب‌سایت را انتخاب کرده‌اید، پس از تأثیر و قدرت بازاریابی محتوای وبلاگ غافل نشوید! شما می‌توانید با استفاده از محتوایی که در بخش وبلاگ قرار می‌دهید، به راحتی مخاطب را به مشتری تبدیل کنید. چرا که از طریق این کانال، موجب افزایش آگاهی مخاطب در خصوص برند و خدماتی که ارائه می‌دهید، خواهید شد.
راهنمای جانبی: سئو و بازاریابی محتوا می‌توانند در افزایش ترافیک سایت نقش به سزایی داشته باشند. بنابراین اگر قصد تولید محتوا برای سایت را دارید، علاوه بر پرسونای مخاطب، رعایت فاکتورهای سئو را فراموش نکنید. علاوه بر این، جهت اثربخشی بازاریابی محتوای وبلاگ، می‌توانید از لینک سازی داخلی و امکان اشتراک‌گذاری محتوا در سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

بازاریابی محتوا از طریق پادکست
پادکست یکی از انواع روش‌های بازاریابی محتوا است که در سال‌های اخیر مورد علاقه بسیاری از مخاطبین قرار گرفته است. استفاده از این نوع محتوا برای مخاطب بسیار ساده‌تر می‌باشد. علاوه بر این، چون از صدای افراد برای ضبط و تولید پادکست استفاده می‌شود، می‌توان انتظار داشت که تأثیر این نوع محتوا روی مخاطب خیلی بیشتر از محتوای متنی باشد. بنابراین اگر به دنبال افزایش اثربخشی هزینه‌ای هستید که برای بازاریابی محتوا در نظر گرفته‌اید، می‌توانید تولید محتوا از طریق پادکست را امتحان کنید.
بازاریابی محتوای ویدئویی
بر اساس آماری که از سوی HubSpot منتشر شده است، بیش از ۵۰ درصد از کاربران، به محتوای ویدئویی علاقه بیشتری دارند. چرا که با تهیه محتوای ویدئویی مخاطب خیلی بهتر متوجه خدمات و یا نحوه عملکرد محصولات شما خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب هستید، از تولید محتوای ویدئویی غافل نشوید.
کلام آخر
هر کسب‌وکاری برای رشد در فضای آنلاین نیاز به استفاده از یکی از انواع بازاریابی محتوا دارد. با وجود تغییراتی که در حوزه بازاریابی ایجاد شده است، هنوز هم از اهمیت تولید محتوا چه برای سایت و چه برای شبکه‌های اجتماعی کم نشده است. اما این مسئله به این معنا نیست که شما با تولید هر محتوایی می‌توانید در رقابت با سایرین پیروز شوید. پس با توجه به هزینه زمانی و مالی که باید در این مورد انجام دهید، خیلی با دقت و کاملاً هوشمند گام بردارید. اگر در مورد سئو و بازاریابی محتوا سؤالی دارید، از طریق شماره ۰۹۱۳۱۹۴۵۹۰۰ با من در تماس باشید.


دوشنبه 19 اسفند 1398 - 20:22
ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport
حمایت شده حمایت شدهThanks : سپاس هاThanks (1) : da98 -






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex