Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

چگونه کاربر وفادار کسب کنیم؟ (چگونه کاربر های خود را بیشتر کنیم؟)

حتما در مقاله هایی که در باره الگوریتم های گوگل خوانده اید به کاربر وفادار بر خورده اید!

کاربر وفادار کاربری است که هر چند وقت یک بار به وب شما می آید و در واقع کاربری است که به وب شما علاقه مند است و در موارد زیاد به وب شما می آید.

شما برای به دست آوردن کاربران وفادار باید رضایت آنها را جلب کنید. برای جلب رضایت اول از همه این است که با کاربر خود ارتباط داشته باشید.

چگونه با کاربر ارتباط نزدیک برقرار کنیم؟

منظور از ارتباط نزدیک دوست بودن با کاربر و با او صمیمی بودن است. من با تجربه ای که دارم خوب می دونم که بسیاری از کاربران اینترنت با چت آشنایی خوبی دارند و مقدار کمی هستند که از چت خوششون نیاد. به خاطر همین چنین کاربرایی که با چت و فیس بوک و شبکه های اجتمایی دیگر مثل انجمن ها و چت روم ها آشنایی دارن روحیه ای بسیار لطیف و نازک دارن که باعث میشه که از متونی که مثل یک قرار داد بانکی نوشته شده متنفر باشن و با خوندن مقدار کمی از اون بقیه شو بی خیال بشن. برای همین بهتره که همیشه از متنی قابل فهم استفاده کنید.

متن های قابل فهم چگونه متونی هستند؟

متن های قابل فهم متن هایی هستن که در اون ها مثلا به جای کلمات کتابی از کلمات زبانی استفاده شده باشه. مثلا به جای این که بگیم آن بگیم اون یا به جای باشد از باشه استفاده کنیم یا ...

در این متن ها نباید از پاراگراف های طولانی استفاده کرد. چون در این صورت کاربر خسته میشه و میگه ولش کن ؛ و بی خیالش میشه. نحوه پاراگراف بندی باید طوری باشه که مطالب رو دسته بندی کرده باشه. یعنی برای هر موضوع کوچکی یک پاراگراف در نظر گرفته شده باشه. و این پاراگراف ها با تگ های heading (تگ های h1 تا h6) دسته بندی شده باشن.

چگونه با کاربران دوست شویم؟

یکی از عواملی که شما می بایست به آن توجه کنید این است که با کاربر دوست شوید. برای این کار اول از همه باید در وب خودتون یک انجمن راه بندازید. بعد اگر تونستید یک چت روم. البته خودم با چت و چت روم موافق نیستم اما به همون دلیلی که در بالا گفتم خیلی از کاربران از چت روم لذت می برند. اما کانی مثل من هم هستن که از چت روم خوششون نمیاد. حتی بعضی هاشون می ترسن که با کسی چت کنن. در هر صورت در این مواقع بهترین مکان برای دوست شدن انجمن شماست. حتما در انجمنتون قسمت هایی مثل معرفی کاربران ، چت روم (چت رومی که در اصل برای زدن حرف های مفت کاربران ساخته شده) و ...

کاربران شما از این که بهشون توهین بشه متنفر هستن و در صورت کوچکترین توهینی سریعا لج می کنن. من توی این تجربه هایی که دارم کاربران زود رنج زیادی رو دیدم. در واقع کمتر کسی رو دیدم که با یک شوخی کوچیک از دستم ناراحت نشه و منظور خنده آمیز منو بفهمه.

با کاربران خودتون مثل یه دوست رفتار کنین. داخل کار هاشون فضولی نکنین. همیشه داخل پیام هاتون از شکلک های خندان استفاده کنین تا منظور طنز شما رو بفهمند. اگر کسی داخل نظرات وبتون یا از طریق ارتباط با ما به شما پیامی داد و گفت جوابشو توی وب خودش یا به ایمیلش ارسال کنید حتما این کار رو بکنید. هر چند باز هم خودم از این کار خوشم نمیاد ولی در هر صورت روش خوبی هست برای دوست پیدا کردن.

به راحتی کاربر خود دقت کنید.

راحتی کاربر در این جا بیشتر منظور راحتی کاربر در امکانات وب و کم حجم بودن و دم دست بودن تمام امکانات است.

من اغلب مشاهده می کنم که هر کس برای خودش یه قالب سنگین و پر حجم انتخاب کرده و روی وبش گذاشته. من هر وقت این نوع وب ها رو می بینم یه فحش به طراحش میدم. چون حجم اینترنتمو خرج یه مشت آشغال کردم که در اینترنت حکم اسپم رو در اینترنت دارن. به عنوان مثال یک قالب نیازی به منو هایی مانند اخبار جدید و تصاویر تصادفی و جملات تصادفی و پیام مدیر و ... نداره چون اصولا بیش از کرمی در قالب شما نیستند. مثلا در قالبی که نیازی نیست منوی کشویی داشته باشه چرا گذاشته میشه نمی دونم. شما حداکثر می بایست 5 فایل css و js در وب خودتون داشته باشین. خیلی از طراحان قالب واقعا کرم دارن که تمام استایل ها رو داخل یه فایل css نمیذارن و واقعا کرم دازن که همه فایل های جی کوئری و جاوا اسکریپت رو داخل یه فایل نمیذارن. البته در بعضی مواقع برای راحتی کار بهتره این جدا سازی انجام بشه ؛ به خاطر همین گفتم حداکثر 5 تا. وگرنه می بایست حداکثر سه تا باشه:

  1. یکی برای فایل جی کوئری (در صورت نیاز)
  2. یکی تمام استایل ها
  3. یکی تمام اسکریپت ها

هیچ وقت تبلیغات وبتون رو به مطلب وبتون ترجیح ندید. و کاربر رو مجبور به کلیک کردن روی تبلیغ ها نکنید. چون مطمئن باشید حتی اگر برای اولین بار کلیک کرد برای بار دوم اصلا صفحه وب شما رو که ببینه باز نمی کنه چه برسه به این که روی تبلیغاتتون کلیک کنه.

بهتره از کد های پاپ آپ استفاده نکنید. چون واقعا نفرت انگیز هستند. من که به شخصه به هر کسی که این کد رو استفاده کنه یک فحش نثار می کنم. در صورتی که واقعا مجبورید با استفاده از کوکی ها کاری کنید که فقط برای اولین بار این کد پاپ آپ عمل کند.

از تصاویر ، منو ها و باکس هایی که در صفحه شناور هستند و به دنبال کاربر کشیده می شوند در حد امکان استفاده نکنید چون باعث میشن که کاربر از مطالب شما فرار کنه و نگاهش به سمت اون باکس ، منو یا تصویر بره که بعد از چند مدت به خاطر تکراری بودن این کد های کلیشه ای دیگه کاربر رو از این نوع وب ها زده می کنه.

حتما از قالبی سبک حجم و ساده استفاده کنید. اگر طراحی قالب بلدین بهتره تصاویری که درون استایل ها استفاده می کنین با استفاده از data:image باشه. چون باعث میشن که سرعت لود قالب بسیار زیاد بشه.

برای تبدیل تصاویر به data url ایجا کلیک کنید.

وب خودتون رو لینک دونی نکنید. متاسفانه بسیار دیده میشه که وب نویس ها به تبادل لینک می پردازن و هنوز در مورد الگوریتم جدید گوگل اطلاعی ندارن. واقعا گوگل داره در مسیر پیشرفته کردن وب ها و حذف وب های لینک گذار و اسپم پیش میره. برای مثال سایت شیلترینگ ایران که در صفحه اصلیش تنها مطلبی که داره لینک های نامفیدش هست و اگر من جای گوگل بودم کلا این سایت رو به کل از لیست سایت ها حذف می کردم چون واقعا بی فایده هست. البته سایت هایی که شیلتر میشن ربطی به این موضوع ندارن و در این مورد سایت مفیدی است ولی در این مورد که کد انتقال خودکار در آن وجود داره واقعا کاربران ایران رو که با سرعت اینترنت بسیار پایین سر و کار دارن کلافه می کنه. فکرش رو بکنید که شما یک مرورگر دارید که اصلا فایل ها رو ذخیره نمی کنه و تمام فایل ها رو بعد از لود شدن دوباره ، دوباره لود می کنه. خوب با این حال اگر شما بعد از انتقال بخواید آن تصاویر کمر شکن و آن اسلایدر کله شکن سایت شیلترینگ رو از دوباره لود کنید چیزی از حجم اینترنتتون نمی مونه.

تا جای ممکن از اسلایدر ها استفاده نکنید چون هم پر حجم هستند و هم بی فایده.

از فایل های جی کوئری معروف در وب خودتون استفاده کنید. هر فایل جی کوئری حدود 50 تا 100 کیلو بایت حجم داره. پس بهتره از فایل های جی کوئری که کاربر مطمئنا قبلا آن را لود کرده و نیازی به لود دوباره آن نیست استفاده کنید. مثلا فایل حی کوئری خود سایت جی کوئری یا فایل جی کوئری سایت گوگل. این کار باعث افزایش سرعت وب میشه و کاربر رو راضی تر می کنه.

از تصاویر پر حجم و موزیک های آنلاین در وب خود استفاده نکنید. اگر مجبوررید که از تصاویر پر حجم استفاده کنید پس آدرس اون تصویر رو به کاربر بدید و حتما ذکر کنید که حجم تصویر بالاست. از کد موزیک هم که اصلا استفاده نکنید چون فقط دارید وقت و حجم اینترنت کاربر رو از بین می برید. گذشته از این که ممکنه اسپیکر کاربر روی صدای بلند باشه و یه چند تا فحش پدر مادر دار هم بخورید.

خیلی بدرد نخور بود
پاسخ : بله دقیقا حرف مفت زیاد میزنم زیاد دقت نکنید :دی
با تشکر
سلام کدش رو برداشتم گذاشتم توی قالب ولی فقط نوشته هاشو اورد و اصلا از خود قالب خبری نیست میتونید امتحان کنیدشکلک
پاسخ : اصلا چه ربطی به این پست داشت؟
کدوم قالب؟
کدوم کد؟
با سلام سایتتون عالیه و کاراتون حرف نداره یک زحمتی داشتم میخواستم یک صفحه واسه تبلیغاتم درست کنم خیلی گشتم و صفحه ی تبلیغات این سایت رو دیدم خیلی از رنگبندیش و حرفه ای بودنش خوشم اومد میتونید این رو واسه منم درست کنید اگه این کار رو انجام بدید به مدت یک ماه بنرتون رو توی سایتم قرار میدم شکلک
http://games-android.funzone.ir/ads/Tariff/
پاسخ : در انجمن بیان کنید.
در اون صفحه Ctrl+U رو بزنید و کدش رو بردارید و متونش رو تغییر بدید.

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 37
بازدید امروز : 461
بازدید دیروز : 1,659
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 29
بازدید هفته : 2,120
بازدید ماه : 2,120
بازدید سال : 270,768
بازدید کلی : 14,271,105