Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

آموزش ترجمه قالب های رزبلاگ در 10 دقیقه

یکی از بیشترین درخواست هایی که از من شده درخواست آموزش ترجمه قالب هست که امروز برای شما این آموزش رو آماده کرده ام.

تعجب نکنید که در ده دقیقه میشه قالب ترجمه کرد. اون ده دقیقه برای کسانی که حرفه ای هستن و راحت می تونن مکان کد ها رو تشخیص بدن هست. شما هم فقط و فقط با کمی تمرین و ترجمه چند قالب ساده می تونید به راحتی این کار رو در ده دقیقه انجام بدید.

البته با این وجود کسی که اصلا کد نویسی بلد نیست مطمئنا نمی تونه این کار رو انجام بده ولی این آموزش برای تازه کار ها خیلی مفید هست.

قالب درست کردن کار سختیه ولی قالب ترجمه کردن کار آسونیه که میشه یه قالب ساده رو تو ده دقیقه ترجمه کرد. حتما میگید چجوری؟ خوب ساده اس.
Ctrl+U رو که بلدین؟ سورس صفحه رو بیارین توی نرم افزارتون یا نوت پد یا حتی ادیتوری که داخلش پست میدین. برای سریع تر شدن کار بهتره از یه نرم افزار استفاده کنین.
شما قبلش باید قالب رو خوب چک کنید و مکان و متون کلیدی لینک ها و متون رو به ذهن بسپارید و بعد با زدن Ctrl+F اون کلمه رو در قالب پیدا کنید. مثلا برای شروع بهتره از لینک های درون صفحه (معمولا بالای قالب ها چند تا لینک هست مثل صفحه اصلی - انجمن و ... ) رو ترجمه کنید. یعنی کد های رزبلاگ رو جایگزین کنید.
برای پیدا کردن کد های رزبلاگ به پنل رزبلاگتون برید و در قسمت راهنما گزینه سوم رو انتخاب کنید.
بعداز جایگزین کردن لینک ها نوبت به head قالب میرسه که تازه کار ها یادشون میره این قسمت رو ترجمه کنن.
برای این کار به فایل ها (استایل ها و اسکریپت ها) رو دست کاری نکنید و فقط تمام متا تگ ها و عناوین رو حذف کنید یا ویرایش کنید. اما بهتره حذفشون کنید و از متا تگ های آماده ای که قبلا آماده کردید استفاده کنید. برای مثال می تونید از این متا تگ ها استفاده کنید.

<title>[RB:Blog_And_Post_Title]</title>
<meta name="keywords" content="[RB:Blog_Keywords_Tags]" />
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="[RB:Blog_And_Post_Title]" href="[RB:Blog_Xml_Link]" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE8" />
<meta content="fa" http-equiv="Content-Language">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta http-equiv="Content-Language" content="fa-IR" />
<meta http-equiv="Cache-Control" content="PUBLIC" />
<meta http-equiv="expires" content="never" />
<meta name="robots" content="index, follow" />
<meta name="description" content="[RB:Blog_Description],[RB:Blog_And_Post_Title]" />
<meta name="classification" content="Blog, Blogging, [RB:BlogId]" />
<meta name="page-topic" content="Blog, Blogging, [RB:BlogId]" />
<meta name="subject" content="<-BlogTitle->">
<meta name="revisit-after" content="1 days" />
<meta name="geography" content="Iran" />
<meta name="language" content="Farsi" />
<meta name="distribution" content="Global" />
<meta name="country" content="Iran" />
<meta name="abstract" content="[RB:Blog_And_Post_Title]" />
<meta name="resource-type" content="document" />

بعد برید سراغ فوتر و درست کردن فوتر  ...
اول از همه لینک طراح رو پاک نکنید که اگه فهمیدم یه چند تا فحش بهتون میدم که دیگه حالتون از ترجمه به هم بخوره. بعدش احتمالا لینک RSS داخل اون قالب وجود داره یا لینک های دیگه که باید درستش کنین.
بعد از این تازه میرسین به مهمترین قسمت که خیلی هم آسونه.
شما داخل هر منو که در یک طرف قرار داره (مثلا راست - چپ -وسط) باید همه منو هاشونو حذف کنین به غیر از یکیشون که بهتره منو هایی رو انتخاب کنین که متن داخلشون نوشته شده نه از تگ های ul و li در اون ها استفاده شده باشه. برای حذف کردن اون منو ها هم کافیه فقط نام منوی اولی رو داخل قالب با استفاده از همون کنترل اف پیدا کنین و رابطشو با منو های بعدی و یا قبلی پیدا کنین که کجای اون تکرار شده و تمام منو ها رو پاک کنین به غیر از اونی که انتخاب کردین. اونی رو که انتخاب کردین مطمئنا چند تا تگ اضافی داره که باید حذفشون کنین. بعد از حذف اون ها کد های هر منو رو مرتب سازی کنین. یعنی اگه تعداد اسپیس های کثیری در قالب هست بهتره برای فهم و درک خودتون هم که شده اون ها رو دسته بندی کنین و در کنار هم قرار بدین.
بعد از اون باید از تگ های رزبلاگ کمک بگیرین که شما باید سه تا منو رو انتخاب کنید. یکی بلاک سمت راست یکی چپ یکی وسط بالا (توجه داشته باشید که وسط بالا هست نه وسط پایین) (منظور از بلاک چپ و راست و وسط بالا بلاک ها و تگ های رزبلاگ هست.
هر کدوم از این ها رو باید سر جای خودشون بذارین. مثلا این یک نمونه از تگ های رزبلاگ هست که بر روی یک منو به کار برده شده:

<RB:Block_Up> <!-- تگ کل بلاک -->
<RB:Block_Up_Loop> <!-- تگ چرخه بلاک -->
<div class="all-menu">
<h3>[Menu_Title] <!-- عنوان --> </h3>
<div style="text-align:right;">[Menu_Code] <!-- متن یا کد منو --> </div>
</div>
</RB:Block_Up_Loop> <!-- پایان چرخه بلاک -->
</RB:Block_Up> <!-- بسته شدن تگ بلاک -->
داخل مثال بالا قسمت های سبز رنگ توضیحات هستند.

بعد از ترجمه کردن بلاک وسط نوبت به ترجمه کردن بلاک طرفین میرسه. بلاک ها و منو های طرفین معمولا یک شکل هستن و نیازی نیست که دو تا شون رو ترجمه کنید. یکیشون رو مثل بالا ترجمه کنید و فقط به حای UP در بالا از Right و Left استفاده کنید.
بعد از این کار اگر مشکلات احتمالی در قالب دیدین تصحیحش کنین.
بعد از اون اگر منو ها رو درست ترجمه کرده باشین و بذارین توی یکی از ابزار مترجم قالب های رزبلاگ به راحتی بقیه منو ها اضافه میشه و شما نیازی به زحمت بیشتر ندارید.
البته مترجم اصلی قالب های رزبلاگ که توسط خود رزبلاگ ساخته شده کمی کد ها رو اشتباه می نویسه اما مترجم دوم قالب های رزبلاگ که توسط خودم طراحی شده اون مشکل ها رو نداره و بهتره از اون استفاده کنید.
مترجم اولیه رزبلاگ (طراحی شده توسط رزبلاگ) : https://rozblog.com/translate
مترجم پیشرفته و سالم و جدید قالب های رزبلاگ (طراحی شده توسط moisrex یا خودم) : http://moisrex.rozblog.com/page/translate
ی قالب میخواستم ریپ کنین
منم وب شما رو بعنوان طراح بالا وب قرار میدم
منتظر جوابتون تو وبمم
پاسخ : اسماعیل : امکانش نیست...
توی انجمن به vaysi پ.خ بدید...با هزینه انجام میده...
با تشکر
سلام اگه میشه قالب کافه بازار رو برای رزبلاگ ترجمه کنی به ایمیلم بفرستی؟؟جبران میکنم
MOHSEN791254@GMAIL.COM
سلام
ببخشید من ی مشکل خیلی بزرگ دارم نمیدونم مشکلش از کجاس من مطلبی رو که اماده میکنم تو وبم نمایش بده ولی اندازش مثل اونی که خودم تنظیم میکنم نشون نمیده همش سایزش کوچیک میشه
اینم از عکسش
اینجا من سایز متنو رو 4 تنظیم کردم
http://8pic.ir/images/zd59xcp0spmra7r0am9s.jpg

ولی تو وبم سایزش خیلی کوچیک ترشده اون متن پایینی هم سایزش 4 هس ولی اون یکی درس نشون داده شده
باید هزار بار تنظیم کنم تا شاید ی بار شانسی اندازش درست شه.
http://8pic.ir/images/595fe12z5ilfxi3h1qb2.jpg
پاسخ : اسماعیل : مشکلی وجود نداره...اون مشکل نیست...به خاطر تنظیمات لحاط شده در استایله...
با تشکر
آقا سلام و خسته نباشید من میخوام به لوک سمت راست سایتم از طریق https://rozblog.com/translate یه بلوک درباره ی سایت اضافه کنم میشه راهنماییم کنید چطوری این کار کنم
پاسخ : اسماعیل : توی نیوز به مدیرانش بگید...
با تشکر
خیلی بدی من حلالت نمیکنم سایت خوبی داری من نزدیک یک ماه تو سایتت ثبت نام کردم ولی هنوزم تاییدم نکردی
پاسخ : خوب عزیز من خودت باید خودتو تایید کنی.
لینک تایید به ایمیلت ارسال میشه.
محمد ایا امکانش هست دوباره این اموزش رو ضبط کنی ؟؟؟ اخه اصلا کیفیت نداره!

اگه می خواهی از این برنامه استفاده کن این خیلی خوبه من که ازش استفاده می کنک کیفیت فیلم رو خوب نوشن می ده اسمش اینهCamtasia Studio7

تورا به خدا دوباره فیلم بگیر این اموزش رو تا ما هم یاد بگیریم اخه هیچی معلوم نیست!!!!!!
پاسخ : نه ربطی به نرم افزار نداره.
فیلمی که تو کامپیوتر خودم هست کیفیت خوبی داره.
مشکل از اون سایتی هست که توش آپلود می کنم و در فیلم های بعدی دو بار آپلود کردم.
نظر رو هم اشتباها روی این پست گذاشتی ...
سلام یک سیوال ویک خواهش
سوال چرا هر قالب به مترجم شما میدم می گه به علت نداشت ستون چپ وراست ترجمه نشد
وباید چی کار کنم
بعد یک خواهش لطفا در هین پست یک قالب ساده بگذارید تام ابراستفاده از ان و متن بالا ترجمه اش کنیم
پاسخ : به خاطر این که کد های رزبلاگ رو درست در قالب قرار ندادی ...
برای اون خواهش هم چشم دفعه بعدی حتما میذارم.
یک سوال ساده وشاید خنده دار
من اگه که قالب میهن بلاگ را به این مترجم شما بدم قالب رزبلاگ به من می ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟شکلکشکلکشکلک
پاسخ : خیر ...
ممنون کارمو خیلی آسون تر کردی من قبلا با دست می شستم دترجمه میکردم کمک بسیاری کردی ممنون
دادا همه چیش رو درست میکنم ولی نمیتونم مطلب ارسالی رو ویرایش کنم که مطلب خودم رو به جای مطلب اون سایت قرار بدم میتونی کمک کنی؟
پاسخ : داخل کدوم قسمتش مشکل داری؟
می خوای خخودت قسمت مطالب رو اختصاصی کنی؟
خوب اول از ابزار استفاده کن و بعدش خودت ویرایشش کن.

کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 25
بازدید امروز : 546
بازدید دیروز : 1,659
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 29
بازدید هفته : 2,205
بازدید ماه : 2,205
بازدید سال : 270,853
بازدید کلی : 14,271,190