Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

آموزش HTML - آموزش نحوه آزمایش کدها به روش های مختلف

احتمالا خیلی از شما چنین روش هایی رو بلد هستین ولی من برای کسایی این مطلب رو می نویسم که چنین چیزهایی رو بلد نیستن و یا کامل بلد نیستن.

در این آموزش شما می تونید بدون استفاده از نرم افزار خاصی کدهای HTML رو نوشته و در نتیجه آن را مشاهده کنید.

استفاده از ابزار های آنلاین

علارغم این که آزمایش کدها به صورت آنلاین در اینترنت موجود هست اما بعضی اوقات نیاز به آزمایش کدها به صورت آفلاین می باشد.

برخی از آزمایش کدها به صورت آنلاین:

آزمایش کد های HTML + ابزارهای دیگر          Microsoft Expression Web 4

در دو ابزار بالا که توسط کدستان ساخته شده ابزارهای جانبی دیگری نیز وجود دارد که استفاده از آنها در وقت شما بسیار صرفه جویی خواهد کرد و حتی از روش های آفلاین نیز برای تست کدهای خود سریع انجام خواهد شد زیرا در این ابزار ها سریعا بعد از گذاشتن کد در محل مخصوص نتیجه کد نمایش داده می شود و دیگر نیازی به جابجا شدن بین نرم افزار های مختلف نیازی نیست.


استفاده از نرم افزار ها در آزمایش کدهای HTML

نرم افزار هایی مانند Adobe Dreamweaver ، Microsoft Expression Web 4 ، EasyPHP و ... وجود دارند که حتی در نرم افزار EasyPHP می توانید کدهای php را نیز استفاده کنید. البته دو نرم افزار دیگر بیشتر برای ویرایش کدها هستند نه نمایش نتیجه کدها ولی در Microsoft Expression Web 4 نرم افزار دیگری هم وجود دارد که اسم آن SuperPreview هست و با وجود امکانات بالا ولی قادر نیست صفحات را به صورت زنده به نمایش در بیاورد و بیشتر مانند عکس بوده ولی خوبی آن این است که می توانید نتیجه را در مرورگر های مختلف ببینید.

نرم افزارهای دیگری هم مانند IETester وجود دارند که ورژن های مختلف اینترنت اکسپلورر را جمع کرده و برای قالب سازان نرم افزار بسیار مفیدی می باشد ولی با وجود این این نرم افزار کمی با نسخه های اصلی اینترنت اکسپلورر تفاوت دارد ولی این تفاوت ها منجر می شود که در کدهایی که می نویسید بیشتر دقت کنید و از کدهای استاندارد تر استفاده کنید.


استفاده از NOTEPAD برای آزمایش کدها

notepad نرم افزاری است که از قبل در ویندوز ها نصب بوده و به شما امکان می دهد که تمام فرمت ها را با آن باز کنید. هر چند در بسیاری از فرمت ها این نرم افزار متن های غیر قابل مفهومی را نشان می دهد ولی برای باز کردن فرمت هایی مانند html , php و ... که مورد بحث امروز ماست بسیار مناسب است.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به ساده بودن آن اشاره کرد. ساده بودن آن علارغم این که باعث زدگی کاربر می شود اما برای استفاده در مواقعی که هیچ نرم افزاری وجود ندارد و اینترنت نیز در دسترس نیست بهترین راه و بهترین نرم افزار است.

این نرم افزار کجاست؟

این نرم افزار رو می تونید با جستجو کردن کلمه notepad در منوی استارت ویندوز پیدا کنید. اگر می خواهید یک فایل نوت پد (که پسوند پیشفرض آن txt می باشد) را در محلی مخصوص از هارد دیسک خود ایجاد کنید و بعد از آن شروع به ویرایش کردن آن بکنید کافیست در محلی که می خواهید کلیک راست کرده و در قسمت New گزینه Text Document رو انتخاب کنید.

فایل سند جدید New Text Document

بعد از اون اسم فایل رو انتخاب کنید و پسوند اون رو به html یا htm تغییر بدید.

نحوه تغییر پسوند فایل

برای تغییر پسوند فایل باید یک صفحه از ویندوز باز کنید (برای مثال Computer). روی منوی بالا از روی گزینه Organize زیر منو Folder and search options رو انتخاب کنید.

folder and search options

در قسمت View تیک گزینه Hide extensions for_khnown file type رو بردارید و OK را بزنید تا پسوند تمام فایل های ویندوز بعد از اسمشون نمایش داده بشه.

hide extensions for khnown file type

از این به بعد برای ویرایش پسوند تمام فایل ها کافیست روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Rename رو انتخاب کنید و بعد از نام پسوند را تغییر دهید. در اینجا نیز بهتر است پسوند را به صورت html قرار دهید.

نحوه ویرایش فایل های html

برای ویرایش فایل های html کافیست اون فایل رو با notepad باز کنید. برای این کار روی فایل کلیک راست کرده و از گزینه Open With گزینه notepad را انتخاب کنید. در صورت پیدا نکردن در همان قسمت گزینه آخر را انتخاب و از منوی باز شده پیدا کنید و اگر باز هم پیدا نشد از همان پنجره دکمه Browse رو انتخاب کنید و نرم افزار notepad را انتخاب کنید.

نحوه نمایش نتیجه کد های موجود در فایل html

برای این کار کافیه فایل رو با یک مرورگر مانند فایر فاکس ، اینترنت اکسپلورر ، گوگل کروم ، سافاری ، اپرا و .... باز کنید که بازم مانند نحوه باز کردن notepad هست و تنها تفاوتش اینه که به جای نوت پد باید یک مرورگر اینترنتی رو انتخاب کنید.

حق کپی رایتوجه: این آموزش توسط moisrex نوشته شده است و کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

 

سلام محمد جان
یه سوال داشتم،نمیشه کد امنیتی رو از قسمت نظرات و عضویت برداشت؟ همینجوری که هر کسی هر 5 دقیقه میتونه نظر بده..اینجوری سخت میشه
اگه امکانش هست بگید چجوری میشه
ممنون
پاسخ : نمیشه باید از رزبلاگ بخواید ...
این جور چیزا برای جلوگیری از ارسال اسپم هست ...
ممنون خوب بود محمد جون ولی این ها برای تازه کار ها است ولی در هر حال ممنونhttps://rozblog.com/images/smilies/smile%20(5).gif
که راحت ترین راهه
پاسخ : والا نمی دونم ندیدم ...
آفلاین میشه استفاده کرد؟
استفاده از افزونه کروم به نام

run selected html

پاسخ : خوب اینم یه راهیه ...

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 48
بازدید امروز : 413
بازدید دیروز : 1,659
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 29
بازدید هفته : 2,072
بازدید ماه : 2,072
بازدید سال : 270,720
بازدید کلی : 14,271,057