Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

نحوه جمع آوری اطلاعات از فرمها

هنگاميکه دکمه تاييد يک فرم زده مي شود اطلاعات وارد شده از صفحه عبور کرده و به سرور ( کامپيوتري که فايلهاي وب سايت شما بر روي آن قرار دارد ) فرستاده مي شوند تا پردازش شود. در اين قسمت بايد با دو خصوصيت action و method در تگ <form> آشنا شويد. اين دو خصوصيت مشخص مي کنند که اطلاعات چگونه و به کجا بايد فرستاده شوند.

در خصوصيت action آدرس فايلي که اطلاعات را تجزيه تحليل مي کند و بر روي سرور قرار دارد وارد مي شود که بطور معمول يا برنامه CGI و يا فايلهاي ASP است. CGI مخفف Common Gateway Interface است که فايلهاي آن با استفاده از زبان Perl, C ويا VB نوشته مي شوند و ASP مخفف Active Server Page است که يک زبان قوي تحت وب است که متعلق به شرکت مايکروسافت مي باشد. شما حتي مي توانيد اطلاعات گرفته شده از يک فرم را به آدرس ايميل هم بفرستيد که در اين حالت بايد خصوصيت action را برابر با”mailto:“ قرار دهيد.

در خصوصيت method تعيين مي شود که اطلاعات گرفته شده از فرم چگونه و به چه صورت به برنامه و فايل پردازشگر اطلاعات برسد. به دو روش اطلاعات را مي توان به سرور فرستاد، يکي روش get و ديگري روش post مي باشد. اين دو روش تفاوتي با هم دارند که روش دوم يعني post استفاده بيشتري دارد. در روش اول بايد خصوصيت method=” “ را برابر با کلمه get قرار دهيم که پس از وارد کردن اطلاعات و زدن دکمه تاييد فرم ، مطالب وارد شده، به انتهاي آدرس درمرورگراضافه مي شود که از لحاظ امنيتي روش خوبي نيست اما در روش دوم اينگونه عمل نمي شود و در ضمن روش post با بيشتر مرورگرها سازگارتر است. خصوصيت ديگري هم هست که در تگ <form> بکار مي رود و براي بالا بردن امنيت يک فرم است که اطلاعات گرفته شده از فرم را رمزدار کرده و به  سرور مي فرستد که اين خصوصيت enctype=”application/x-www.form.urlencodeed “ است .

اما همانطور که گفته شد براي فرستادن اطلاعات يک فرم از طريق ايميل به آدرسي مشخص، بايد خصوصيت action=” “ را برابر با mailto: قرار داد و همچنين method=” “ را برابر با post و در خصوصيت enctype=” “ اصطلاح multipart/form-data  را مي نويسيم تا هر قسمت از اطلاعات وارد شده در فرم بصورت يک فايل متني جداگانه به ايميل پيوست شود و يا برابر با text/plain قرار ميدهيم. براي وارد کردن آدرس ايميل بايد آنرا در جلوي کلمه “mailto:”  نوشت، بدين صورت:

<form method=”post” action=”mailto:emailaddress@domain.com”  enctype=”text/plain”>

دقت کنيد که بعد از زدن دکمه تاييد فرم پيغامي ظاهر شده که بيننده را از فرستادن يک ايميل مطلع مي کند و سپس برنامه پيش فرض ايميل کاربر باز مي شود .

امروزه يکي از بهترين و پرکاربرد ترين برنامه براي جمع آوري و پردازش اطلاعات از يک فرم، زبان ASP مي باشد که در بخش مربوطه مي توانيد مطالب مورد نظر و چگونگي ارتباط با بينندگان سايت را از طريق فرم بياموزيد.


کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 27
بازدید امروز : 535
بازدید دیروز : 1,659
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 29
بازدید هفته : 2,194
بازدید ماه : 2,194
بازدید سال : 270,842
بازدید کلی : 14,271,179