Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

آموزش تگ های < p > و < div > در HTML

این تگ ها تگ های بسیار مهمی هستند که تو اچ تی ام ال وجود دارن و اگه می خواین اچ تی ام ال یاد بگیرین حتما باید بلد باشین.

حالا این مثالو داشته باشین تا بقیشو براتون بگم:

مثال


\n\n

this text make by &lt; p &gt; tag<\/p>\n

this text make by < div > tag<\/div>\n\n<\/body>\n<\/html>'+'

www.moisrex.rozblog.com
');">

چرا این کدها اینقدر خرچنگ قورباغه اس؟

همونطور که تو جلسه اول گفتم این همه تگ ها با > شروع و با < تموم میشن و هر کدوم از این ها هم کدی برای این که ما بخوایم متنی رو مثل من بنویسیم که داخل اون از < و > استفاده شده دارن. ما هم کد های اینا رو وارد کردیم. دقت کنید:

  • < میشه &lt;
  • > میشه &gt;
  • & هم میشه &amp;

نامرد پس سومیش کجاشه؟

من برای این که شما بدتونین این کد این تگ رو ببینین مجبورم هر دفعه به جای علامت & داخل دو تای اولی کد سومی رو بذارم تا کسی نفهمه من کد اون اولی رو نوشتم. ولی شما نمی بینینش؛ برای این که کد یه صفحه رو ببینین از مرورگرتون استفاده کنین.

راستی تا یادم نرفته بگم اگه از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنی خدا خیرت نده چون یه کد نویس هر چی میکشه از دست این مرورگر مذخرفه که من نمی دونم شرکت مایکروسافت تو اون شرکتش داره چی کار می کنه که یه نگاهی هم نمیندازه و این اسب پیر اجباری رو درست نمی کنه. برین یه مرورگر خوب مثل فایرفاکس بردارین و از اینترنتتون لذت ببرین.


تگ <p> پس چی شد؟

تگ <p> که قبلا کاربردشو گفتیم و گفتیم که این تگ ، تگ پاراگرافه و برای جدوا کردن متن ها بکار میره و یه فاصله ی مشخصی رو هم با بقیه متن های کناریش داره.


اون دیو میوه چیه اونجا؟ چه خاصیتی داره؟

اون دیو دیست و دی آی ویه که نمی دونم مخفف چیه ولی هر چی هست یه مکانی توی صفحه درست می کنه تا بتونی یه بلایی سر متن یا هر چیز داخلش بیاری. مثلا می تونی رنگشو تغییر بدی ، پس زمینه براش بذاری ، سایه دارش کنی و ... کلا فکر کن یه برده اس که هر چی دلت می خاد بزن تو سرش آخرش هم چیزی نمی گه و فقط وایمیسه و یه جور نگات می کنه که چشات بیفته تو شکمت. می دونی چرا اینو گفتم؟ چون داخل اینترنت اکسپلورر نه میشه سایه دارش کرد نه میشه کادرشو یه وری کرد نه میشه ... کلا هر چی سرش بیاری انگار وایساده فحشت میده تو اکسپلورر. البته تمام این کارایی که گفتم رو فقط باید با سی اس اس انجام بدی پس خوش حال نشو که می خوای تو این موضوع اینا رو یادمون بدی. نه سی اس اس رو برو تو منوی سایت کدستان پیدا کن. این آدرسی هم که دادم وبلاگ اونیه که متن رو نوشته. این کار رو کردم تا بعضی از این بوووووووووووق هایی که مطالبت رو کپی می کنن حداقل لینکم توشون باشه.

از خاصیت این تگی کا شما بهش می گین دیو براتون بگم که کلا نگم بهتره چون خاصیتی نداره ولی این بی خاصیت بیشترین طرفدار رو بین ما کدنویسا داره چون بی خاصیته نمی خواد مثل تگ <p> برای خاصیتاش خاصیت جدید بذاری تا خاصیتاش تغییر کنه.

نفهمیدم چی گفتی!!!!

مثلا تگ <p> یکم فاصله با بقیه ی متن های کناریش داره که این خاصیتشه و میشه با سی اس اس این فاصله رو کم و زیاد کرد. مثلا میشه به جای 15 پیکسل فاصله از دو سانتی متر استفاده کرد.  p{margin:2cm;}

مثال


تشکر . میتونم توست نوتپن سی اس اس را هم بنویسم یا باید برنامه خواسی نثب کنم
پاسخ : نوت پن نیست نوت پد هست : notepad
بله توی نوت پد هم میشه نوشت.
سی اس اس تقریبا عضوی از html هست
سه راه برای نوشتنش هست:
توی تگ style توی html
توی خاصیت style هر کدوم از تگ های html
گذاشتنش توی یه فایل css بعد آدرسش رو بذاری توی تگ link توی head صفحه توی html
در کل سی اس اس توی وب بدون html معنی ای نداره ...
با تشکر
سلام خسته نباشید من کلا
html
را بلد هستم ولی نمیتوانم از تگ
div
استفاده کنم
در واقع تمام ترفندهای
table
را بلد ولی برای پیشرفت کار باید تگ دی وای را کلا یاد بگیرم اگه بتونم این تگ را یاد بگیرم میتونم پایان نام را به نحو احسن بنوسیسم تشگر
پاسخ : تگ div هیچ خاصیتی نداره.
ساخته شده تا با سی اس اس ترکیب خوبی بسازه ...
مثل span
فرقشون اینه که div یه بلاک هست (display: block)
ولی span داخل متن هست. (display: inline)
سی اس اس رو که یاد بگیرین این ها رو متوجه میشین.
با تشکر

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 51
بازدید امروز : 543
بازدید دیروز : 1,744
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 18
بازدید هفته : 5,818
بازدید ماه : 5,818
بازدید سال : 274,466
بازدید کلی : 14,274,803