مطالب زیادی درباره گوگل و سئو و از این جور چیزا هست که همشون مثل هم دیگه هستن و فقط نحوه گفتن اون ها با بقیه تفاوت داره ولی در این مطلب قصد دارم تجربیات خودمو که تا حالا فکر نکنم کسی گفته باشه رو بهتون بگم.
زمانی که شما یک مطلب رو ارسال می کنید شاید به عنوانش یا آدرس پست زیاد دقت نمی کنید ولی باید اینو بگم که مهمترین بخش یک پست عنوان و آدرسش هست. البته عنوان خیلی مهمتره.
چگونه یک عنوان خوب بنویسیم؟
عنوان خوب رو یه جورایی باید مثل برچسب ها یا کلمات کلیدی نوشت . اینطور که کلمات کلیدی در اون ها از واژه های پر کاربردی که کاربران جستجو می کنند تشکیل شده و تک تک اون ها رو جداگانه استفاده کردیم ولی در عنوان مطلب باید کلمات کلیدی بسیار مهم رو به صورت یک جمله به کار برد. مثلا اگر شما مطلبی درباره آموزش کد نویسی زدید عنوان اون رو می تونید « آموزش کد های اچ تی ام ال (HTML) » بذارید نه این که اون رو آموزش کدنویسی بذارید چون کسی نمیاد توی گوگل سرچ کنه آموزش کد نویسی چون معلوم نیست در باره چه نوع کد نویسی هست.
در واقع باید بگم که عنوان هم مثل برچسب ها هست.
آدرس یک پست خوب چیست؟
یک آدرس خوب آدرسی است که فقط برای گوگل ساخته شده باشه. یعنی این که هر چقدر که غلط املایی و دستوری هم داخلش باشه مهم نیست چون کسی به آدرس اهمیت نمیده.
یک آدرس خوب اونیه که اولا انگلیسی باشه (ترجیحا انگلیسی) دوما ترجمه شده عنوان به انگلیسی باشه. باید بگم تقریبا هیچ کس به آدرس پست اهمیت نمیده ولی شما می تونید در گوگل یه چیزی رو سرچ کنین و ببینی که کلمه فارسی که در گوگل سرچ کردین عنوان انگلیسی اون در آدرس پست هایی که گذاشته شده به صورت پر رنگ یا bold در اومده که همین نشان دهنده مهم بودن آدرس ها هست.
توججه داشته باشین که فقط و فقط عنوان پست رو با استفاده از مترجم گوگل ترجمه کنین و به هیچ وجه به دیگر مترجم ها رو نیارین حتی اگر خودتون مدرس انگلیسی هستین بذارین گوگل براتون ترجمه کنه چون غلط های دستوری که در اون استفاده شده در مواقع ترجمه کردن مطلب جستجو شده توسط کاربر نیز همون غلط ها هست. پس در نتیجه شما می بایست با استفاده از مترجم گوگل متن عنوان خودتون رو به انگلیسی ترجمه کنین.
---------------------@yahoo.com
با تشکر از زحمت های بی وقفه شما در این عرصه