Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

چگونه کدنویسی یاد بگیریم؟

من طی این مدتی که دارم کدنویسی می کنم تعداد زیادی افراد برای من پیام دادن که به ما هم کدنویسی یاد بده. امروز می خوام کد نویسی رو طوری آموزش بدم که اونطوری یاد گرفتم.

متاسفانه من بعضی کدنویس ها رو می بینم که با وجود این که مسلط به تمام کد ها هستن ولی نمی تونن از اون استفاده کنن. دلیلش هم اینه که فقط کاربرد های اون کد ها رو بلدن ولی هرگز با اون ها دست و پنجه نرم نکردن.

نتیجه کلی: با کدها کشتی بگیر ...

چطوری شروع به کدنویسی کنیم؟ از کجا؟

خوب کافیه گوگلو باز کنی توش بنویسی کد ؛ 77,000,000 تا وب میاد برات که کافیه توی یکیشون بری و یکی از کد ها رو انتخاب کنی و باهاش دست و پنجه نرم کنی.

مطمئن باشین بعد از یه مدت دست و پنجه نرم کردن به یه خم و دو خم هم میرسین و روزی رو خواهید دید که قهرمان فینال المپیک کدنویسی شدین.

چطوری با کد ها دست و پنجه نرم کنیم؟

کاری نداره ... یه کد و پیدا کردی؟ خوب حالا حتما داخلش عددی هست که با تغییرش اتفاقاتی داخل کد میفته. داخلش عدد نیست؟ خوب حداقل یه کلمه آشنای انگلیسی هست که معنیشو بدونی و قبل از حذف کردنش می تونی بفهمی چه تغییری داخل کد میشه یا نه؟ همونم نیست؟ خوب مترجم گوگلو گذاشتن برای چی؟ برو ترجمه کن حالشو ببر ...

این کد هایی که تو اینترنت هست همشون سخته ...

بله این یه حرف منطقی هست که معمولا کدهایی که تو اینترنت از جمله همین سایت کدستان منتشر میشه کدهایی هستن که کدنویسان حرفه ای با کد های حرفه ای ساختن و خیلی سخته یاد گرفتنشون.

خوب اینم یه راه حل ساده داره اونم اینه که اول از سورس صفحه ها شروع کنید. سورس صفحات وب رو پیدا کنید و آروم آروم شروع به تغییر دادن اون بکنید. البته بهتره در این کار از نرم افزار های کدنویسی مثل  Microsoft Expression Web 4 استفاده کنید چون باعث میشن که کد ها قابل فهم تر باشن.

من به شخصه خودم رو مدیون این نرم افزار میدونم چون که اصل کدنویسی رو از این نرم افزار یاد گرفتم.

بعضی قسمت های کد اصلا قابل فهم نیست !

اونم راه داره. راهش اینه که همون کلمه رو باز هم تو گوگل جستجو کنی و یکمی در موردش تحقیق کنی. من برای جستجو سایت w3schools.com رو معرفی می کنم که مطمئنا الآن میگین:

این که انگلیسیه که ...

خوب شاید فکر کنین سخته ولی از نظر من خیلی بهتره که زبونش رو نفهمیم. من خودم به شخصه هر مطلبی رو که می بینم نمی خونم و فقط قسمت های مهمشو می گردم و پیدا می کنم و اون قسمت های خاص رو می خونم.

خوب قسمت های مهم سایت های انگلیسی هم مثال ها یا بهتر بگم Example هایی هست که زده میشه. مثلا داخل اون سایت بالایی که آدرس دادم معمولا برای هر قسمتی چند تا مثال زده که به راحتی میشه با بررسی کد ها و نقطه تفاوت اون ها به نتایج جالبی رسید.

بازم نمی فهمیم چی میشه ...

در اینجا اگر فقط به منظور یاد گیری داشتی اون کد ها رو بررسی می کردی و زیاد مهم نبود بهتره که فعلا از این قسمت دست بکشی. شاید بگین چرا؟ چون اگر ولش نکنین حس کنجکاویتون به شدت گل می کنه و باعث میشه که تو اون مدتی که جواب سوالتون رو نمی دونین دائما دنبال جوابش باشین و در طی این مدتی که وقت صرف دونستن این ترفند کوچیک بشین می تونستین 10 تا چیز دیگه رو هم یاد بگیرین.

ولی اگر ولش کنین مطمئن باشین به دلیل مرتبط بودن کد نویسی ها به هم و شباهت کدنویسی یک فرد به فرد دیگه چند مدت بعد جواب سوالتون رو خودتون می فهمید و بهتر از وقتی که به دنبال جواب سوالتون می گشتین یاد خواهید گرفت. می دونین چرا؟ چون وقتی یه چیزی رو به دنبالش هستی بعد از این که در مثال ها و آموزش هایی که داده شده فهمیدی که این قسمت چه کاربردی داره سریعا و بدون وقفه به بقیه قسمت های کد می پردازی که به احتمال 70 درصد فرداش یادت نیست که چی بود ...

درضمن آموزش کد نویسی رو از توی کد ها باید پیدا کرد ...

 

نتیجه کلی: مثل بچه آدم نظر بده وگرنه اعصابم خش خشی میشه

سلام مهندس به نظر من بیشتر در مورد ورزش حرف زدی تا کد نویسی
mer30 khob bod vali dar hade tajrobat gofti vase mani ke kam tajrobe am darkesh sakhteشکلکشکلکشکلک
نه خیلی خوشم نیومد بهتره رمز نویسی یاد بدیدشکلکشکلکشکلک
بنظرم درست گفتیشکلک
خیلی مزخرف بود گنگ گفتی یزره بهتر توزیح بده چه وعضه شه
سلام
ممنونشکلک
اما اصلا بدرد نمیخوره!
چون شما همش داشتین درباره ی تجربه هاتون میگفتین !
اما میگم بد نبود بالاخره واس ما هم تجربه بود دیگه !؟شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : اسماعیل : خب آخه اگه از تجربه ها هم نمیگفتن که نمیشد...اونموقع یه عده میگفتن شما خودتون چطوری شروع کردید...!!!
با تشکر
هم سنیم !
پاسخ : عجب ...
mer30000000000000000000شکلک

من یه سوال دارم سورس یعنی چ
پاسخ : تو انگلیسی یعنی منبع
ولی فکر کن همون کد هست.
با تشکر
ممنون از راهنمایی تون

کد امنیتی رفرش
1 2 3 4 صفحه بعد
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 46
بازدید امروز : 366
بازدید دیروز : 1,744
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 18
بازدید هفته : 5,641
بازدید ماه : 5,641
بازدید سال : 274,289
بازدید کلی : 14,274,626