Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

آموزش استفاده از ابزار مترجم قالب های انجمن رزبلاگ

آموزش ساخت و ترجمه قالب های انجمن رزبلاگ

شما کدنویسان عزیز با استفاده از ابزار مترجم قالب های رزبلاگ که توسط خود من ساخته شده می تونید یک قالب رو حتی بدون دانشی که می بایست درباره رزبلاگ و کدهای اون داشته باشید ترجمه و طراحی کنید.

در ساخت این ابزار سعی شده هیچ مشکلی در قالب وجود نداشته باشه. اگر مشکلی هم در ابزار دیدید به ما اطلاع بدید تا مشکل رو برطرف کنیم. به همین دلیل شما حتی در 10 دقیقه هم می تونید یک قالب انجمن رو ترجمه کنید و برای مثال قالب صفحه اصلی خودتون رو به قالب انجمن تغییر بدید. و یا این که حتی توی 20 دقیقه یک قالب ساده برای خودتون بسازید.

ابزار مترجم قالب های انجمن رزبلاگ


گذاشتن کد قسمت های head و body

اکثرا موقع ترجمه و ساخت قالب با استفاده از ابزار من دچار چنین مشکلی میشنکه میگن مترجم قالب هیچ دکمه ای رو نشون نمیده و به جاش متن هست و دکمه هایی مثل دکمه چت روم سازی کار نمی کنه. این مشکل از ابزار نیست این مشکل از این هست که شما دو کدی که می بایست برای ابزار مشخص کنید که کدهایی که باید در head قرار بگیره رو کجا و کد هایی که می بایست در body قرار بگیره رو کجا باید بذاره.

گذاشتن این کد ها در قالب ضروری هست و شما می بایست که حتما این دو کد رو در قالب قرار بدید. در صفحه مترجم قالب های انجمن دو کد در بالای قالب آزمایشی گذاشته شده که رنگشون طلایی هست. شما می بایست کدی که مربوط به head میشه رو توی head قالب قرار بدید و کدی که مربوط به body میشه رو در body قرار بدید.

توجه کنید که کدی که در head قرار میگیره تگ title ، خوراک rss و بقیه کدها ، استایل ها و اسکریپت هایی که در قالب بابد وجود داشته باشند رو در قالب قرار میده و شما اصلا نیازی نیست که کد دیگه ای رو توی قالب بذارید. فقط کافیست استایل ها و اسکریپت هایی که برای قسمت های جانبی قالب طراحی کردید رو در قالب بذارید.


جدول های اصلی قالب ها

قسمت جدول ها یا همون قسمت اصلی قالب که اصل تفاوت 4 قالب پروفایل ، صفحه اصلی ، پاسخ ها و تالار ها در همین قسمت هست و بدون استفاده از این ابزار ترجمه و ساخت این قسمت ها کار بسیار سختی است ، به آسانی امکان پذیر هست.

گذاشتن کدهای پایه

در صفحه مترجم قالب های انجمن کدهایی در پایین قالب آزمایشی وجود داره که توضیحات هر کدوم از اون ها با بردن ماوس روی آنها مشخص هست. و شما می تونید به روش دیگه ای کدها رو تغییر بدید و استفاده کنید ولی راه ساده تر این هست که از همون کد استفاده کنید و در آن به دلخواه تغییر ایجاد کنید.

کد را از صفحه مترجم قالب های انجمن برداشته و در قالب خود قرار بدید. بعد می تونید کلاس های قالب رو تغییر بدید و به اون استایل های زیبا سازی مثل رنگ پس زمینه و ... بدید. توجه کنید که به tr ها پس زمینه ندید چون ممکنه قالب بد شکل بشه. سعی کنید به td ها پس زمینه بدید.

برای فاصله انداختن بین جدول ها و همچنین این که قالب همیشه در وسط صفحه قرار بگیرد (با هر عرضی) می تونید از این استایل برای کل table استفاده کنید تا مجبور به استفاده از br و center نباشید:

margin:10px auto;

ساخت کادر (border) برای جدول ها

جدول هایی که با استفاده از این ابزار ساخته می شوند برای زیبایی بیشتر بهتر است کادر داشته باشند. این کادر کمی با کادر های دیگر متفاوت است.

ما برای کل table یک بک گراند برای مثال به رنگ ccc می دیم تا table پس زمینه خاکستری داشته باشه. و میایم برای همه td ها پس زمینه می ذاریم و برای قسمتی که به اصطلاح قسمت body جدول ها اسم گذاشته شده پس زمینه سفید و یا خاکستری کمرنگ و یا هر رنگ دیگه که شما دوست داشته باشید میدیم تا فقط تنها قسمت هایی که در table پس زمینه داشته باشن فواصلی هست که بین td ها وجود داره. این خودش باعث میشه که قالب border داشته باشه. شما می تونید با استفاده از خاصیت cellspacing برای تگ table استفاده کنید تا این فاصله رو برای مثال به 1 پیکسل کاهش بدید تا جلوه ظریفی داشته باشه. البته می تونید این کار رو با CSS هم انجام بدید اما مشکلی که خواهید داشت پشتیبانی مرورگر های قدیمی مثل اینترنت اکسپلورر 8 به پایین هست.


امکانات جانبی ابزار مترجم قالب های انجمن رزبلاگ

این ابزار به شما امکان این که سریع تر بعضی کدها رو استفاده کنید نیز به شما می دهد. برای مثال اگر می خواهید با استفاده از تگ ul یک منو بسازید که لینک ها را درون آن قرار دهید که هم برای سئو قالب تاثیر دارد هم در زیبایی می توانید از کدی که در صفحه مترجم قالب ها گذاشته شده است استفاده کنید و همین طور برای کدهایی که برای فرم جستجو استفاده می شود و یا پنل کاربری اعضای سایت و مکان نمای کاربر و ...

سلام
میشه خودتون برام درستش کنید منم بهتون پول میدم؟
پاسخ : آموزش دادم که خودم این کار رو نکنم. :دی
شرمنده
محمد محمد دستت طلا ممنون اون و انجام دادم درست شد چقدر راحت !!!!
میگم اگه بخواد از هر چهار طرق بشه ری سایزش کرد باید با جی کوئری انجام داد؟
یه سوال دیگه
محمد چی کار کنم که حداقل تا یه ارتفاعی بتونم کوچیک کنم و یا حداقل تا یه عرضش بتونم کوچیک کنم؟ حداکثر رو که با
max-width و max-height استفاده کردم حالا حداقلشو می شه درست کرد؟ که مثلا نتونم از یه اندازه معلومی کوچیک ترش کنم میشه؟
پاسخ : آره باید به جی کوئری یا روش دیگه ای این کار رو کرد.
به جای max از min استفاده کن میشه حداقل.
سلام محمد چطوری؟
یه سوال !!!
چطوری به یه دیو خاصیت ری سایز را همون خاصیت و حالت تسکت ایرا رو بدم که بشه کوچیک و بزرگش کرد توی سی اس اس از خاصیت " ری سایز " هم استفاده کردم ولی نشد !
راهنمایی کن !
پاسخ : باید کنار resize از overflow هم استفاده کنی تا عمل کنه.
ولی مرورگرهای قدیمی کمی مشکل دارنا ...
محمد این مشکل و دیدی ؟؟؟ وقتی از توی سایت وارد می شی میگه شما با موفقیت وارد شدید اما صفحه رفرش نمی شه !!!! شکلک
پاسخ : مشکل رزبلاگ هست. جواد صداقت پور هم هر چی میگردیم انگار رفته مسافرتی جایی اصلا نیستش ...
آره زدی درست کردی که منو ضایع کنی باشه تو راست می گی !!1 شکلک
پاسخ : شاید :دی
مشکلش و یعنی ندیدی؟؟ واقعا؟؟
بابا اون نوشته مثلا شماه 2 پیاپ خصوصی دارد !!!!!!! خوب به نظرت معنی می ده درستش کن دیگه !
پاسخ : نه میگه:
شما پیام ( جدید) دارید.
سلام محمد جان , خوبی ؟

آقا یه سوال داشتم ...

من می تونم قالب هایی که تو رز بلاگ برای فروش گذاشه شده رو بزارم تو سایتم ؟
مشکل کپی رایت نداره ؟
سود و پورسانت فروش برام اهمیتی نداره , صرفا می خوام سایتم کامل بشه ...

می شه زود بهم جواب بدی ؟
پاسخ : اگه منظورت اینه که فقط تبلیغشون کنی و لینک خرید همون لینکی هست که میره به رزبلاگ برای خریدنش مشکلی نداره ولی این که قالب های پنل رزبلاگ رو داشته باشی و بفروشی کسایی که می خرن مسدود میشن و اگر وب خودتم پیدا کردیم مسدود میشه.
راستی آموزش خوبی بود ولی من همون اول یاد گرفتم .
راحت بود !
محمد یه سوتی باحال از قالب انجمن برو سریع درستش کن
اون قسمت که پیام خصوصی رو اعلام می کنه یه سوتی دادی برو برطرف کن.
پاسخ : میشه واضح تر بگی دقیقا مشکل چیه؟
محمد من یه چیز دیگه خواستم من خواستم به صورت آنلاین این صورت بگیره یعنی من نوشتم اون خودکار بشماره لازم به دن دکمه نباشه میشه بدی کدشو؟
پاسخ : کدش تو وب هست.
به عنوان یه پست هست.
بگردی پیدا می کنی

کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 46
بازدید امروز : 333
بازدید دیروز : 1,659
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 29
بازدید هفته : 1,992
بازدید ماه : 1,992
بازدید سال : 270,640
بازدید کلی : 14,270,977