Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

قدر حلقه های while و for را بدانیم!

در این پست از اونجا که بی کار بودم خواستم یه مثال از حلقه while براتون بیارم که اگر حلقه while و for توی زبون های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی نبودن چه اتفاقی میفتاد

شاید (شاید که نه قطعا) راه های دیگه ای هم برای انجام این کار وجود داره ولی من این کد ساده رو آماده کردم که بگم قدر همینا رو هم بدونین و هی نگین سخته

اصولا اگر حلقه ها توی زبون جاوا اسکریپت نبودن اتفاق خاصی نمیفتاد کسی هم مشکلی براش بوجود نمیومد و هیچ کدوم از برنامه هایی که الآن هستن قرار نبود که ساخته نشن

تا وقتی که توابع هستن میشه از while ها و for ها استفاده نکرد. ولی نکته اینجاست که برای راحتی کار هست این کدها.

اینو گذاشتم که بگم که نقش کتابخونه ها توی کدنویسی (مخصوصا توی جاوا اسکریپت) در اصل همینه که کدها رو کوتاه کنن. من تعجبم اینجاست که بعضی ها میان میگن با استفاده از این کتابخونه می تونی کد اینقدری رو به کد اینقدری تبدیل کنی. خوب میگم اون کد اینقدری در اصل 60 برابر کد اونقدری هست چون یه کتابخونه 200 کیلویی بعضا قراره استفاده بشه. حالا تا وقتی که کدی که میخواین بنویسین 200 کیلو حجمش نرسیده از نظر من ارزش نداره که از اون کتابخونه استفاده کنین. مثلا طرف میاد جی کوئری رو برای این که فقط یه انیمیشن ساده رو اضافه کنه استفاده می کنه. خوب عزیز من هم آموزشش رو دادم که چطوری انیمیشن خودتون بدون کتابخونه بسازین هم با سی اس اس سه میشه. گیرم نه با جاوا اسکریپت بلد بودین نه این که میخواستین از سی اس اس سه استفاده کنین. حداقل برین یه کتابخونه کم حجم تر برای این کارتون انتخاب کنین نه جی کوئری به اون سنگینی. حتی اگر خواستین بگین خودم براتون آماده کنم اگر تونستم.

پاراگراف قبلی رو گفتم که بگم حلقه ها هم در اینجا همین نقش رو دارن. اما پیشرفته تر ... فقط کافیه که یکمی فکر کنین و ببینین که چقدر راحت میشه که خیلی از کدهایی که توی جاوا اسکریپت (مخصوصا ورژن های آخر) هست رو مثل trim و ... رو به راحتی میشه شبیه سازی کرد. که در اصل بهش میگن prefix. بعضی از کدها هستن که داخل مروگر های جدید پشتیبانی نمیشن ولی براشون prefix هایی هست. خیلی از این ها در اصل مثل همین کدی هست که در ادامه مطلب براتون گذاشتم ولی فرق این یکی اینه که حلقه while از قبل داخل جاوا اسکریپت بوده و اصلا نیازی به استفاده از این کد نیست.

تکرار می کنم اصلا نیازی به استفاده از این کد در جایی نیست فقط برای این که یکم ذهنتون باز بشه و بهونه ای باشه این پست رو با این کد و این عنوان زدم ...

با تشکر

function fake_while(arg, doThis){
  doThis();
  if(arg()==true)
    fake_while(arg, doThis);
}

var i=0;
fake_while(function(){
  return i<10;
},function(){
  // do something that you want
  i++;
});
نباشه هم هیچ فرقی نمیکنه :دی
من یدونه حلقه بدون for ساختم
http://tllg.net/LAa0
رمز : 123456


عید شما مبارک
خیلی کدستان نو شده
ولی آواتار خوشگله کجا رفتش
شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
خوبه محمد جان...یکم روش ویراژ دادم...:دی
راستی محمد یه کتابخونه جی کوئری درست کن که فقط اینا رو داشته باشه و نه اضافی:
- خاصیت های fade
- خاصیت های show and hide
- خاصیت های slideToggle
- خاصیت های ()load
و چند تا خاصیت مهم دیگه...
بقیش نیاز نیست...کتابخونه رو سنگین میکنه...
البته اگه شدنی باشه...
ممنون رفیق عزیزشکلکشکلک

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 59
بازدید امروز : 457
بازدید دیروز : 1,744
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 18
بازدید هفته : 5,732
بازدید ماه : 5,732
بازدید سال : 274,380
بازدید کلی : 14,274,717