Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

آموزش clear در css

CSS Clear Property

در استفاده از خاصیت float شما ممکن است با مشکلاتی نظیر این که نمی توانید زیر تصویری که با استفاده از float به سمتی برده شده است چیزی بنویسید و باید چند بار پشت سر هم اینتر بزنید ، روبرو خواهید شد. مشکل وقتی پر رنگ تر خواهد شد که شما با می خواهید یک جدول با استفاده از آن خاصیت بسازید و یا یک منو CSS بسازید و یا ...

شما با استفاده از این خاصیت در سی اس اس می توانید چنین مشکلاتی را به کلی بر طرف کنید و خودتان مکان دقیقی که می خواهید را با استفاده از float مشخص کنید.


شما میتوانید ساده ترین کاربرد آن را در این صغحه مشاهده کنید. همونطور که می بینید اگر کد زیر را قرار نداده بودیم نمی توانستیم عبارت "thanks a lot" را زیر کلمه "CSS" بیاوریم الا این که چند br اضافی می گذاشتیم.

<div style="clear:both;"></div>


خاصیت clear چه کار می کند؟

این خاصیت باعث می شود که از تگی که این خاصیت را دارد به پایین خاصیت های float از کار بیفتد. برای مثال شما می توانید خاصیت های float:right را با استفاده از clear:right از بین ببرید. در این حالت شما اگر متنی را زیر آن بنویسید متن به زیر تگی که clear دارد خواهد آمد.

در اکثر مواقع به جای استفاده از right و left از both استفاده می کنند که معنی "هر دو" را می دهد.


مقدار های خاصیت clear

این خاصیت دارای 5 مقدار می باشد. این مقدار ها به این گونه اند:

  • right : خاصیت های float:right را خنثی می کند.
  • left : خاصیت های float:left را حنثی می کند.
  • both : هر دو خاصیت راست و چپ float را خنثی می کند.
  • none : هیچ کاری انجام نمی دهد.
  • inherit : هر کاری که تگ مادرش انجام می داده انجام میدهد (در مورد خاصیت clear هر مقداری که داشته برای آن نیز استفاده می شود.)

 

راستی من عبارت thanks a lot رو نمیبینم!!شکلک
پاسخ : دیگه دیگه :دی
این خاصیت بیشتر کجا کاربرد داره؟
من که از این خاصیت برای جدا کردن دو بخش متمایز استفاده میکنم.
راستشو بخوای درست متوجه نشدم چی گفتی!
پاسخ : بالا توضیح دادم که ...
وقتی float رو استفاده می کنی برای این که برای بقیه صفحه مشکلی پیش نیاد از clear هم باید استفاده کنید.
با تشکر
محمد عالیه اصلا من اشتباه کردم ایده مو که فرستادم حالا خواستی بزار خواستی نساز دیگه بهانه ایده ام نداری .
این آموزشها هم خیلی کاربرین به نظر من اگه جاوااسکریت و عین این توضیح می دادی خیلی خیلی عالی تر بود.
موفق باشید .
یتشکر رو باید از شما کرد که اموزش می زارید نه من
ی که دارم نظر می دم
اقا علی همه مثل شما حرفه ای نیستن
به فکر ما هم باش خواهشا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قرار نیست که همش ابزار باشه
یکم هم اموزش بد نیست
مرسی محمد تو ادامه بده من حمایتت می کنم
پاسخ : با تشکر
بابا وقت گیر آوردی بابا اینا چیه می زاری اینا که خیلی ساده ست بابا یه ابزاری خلق کن بزار. : دی
پاسخ : شما پیشنهاد بده چه ابزاری بسازم من ببینم به درد میخوره ساختنش یا نه ...
ابزارام تموم شد هر چی تو مخم بود رو ساختم اگه تو سر شما چیزی هست به ما هم برسون.
فعلا برم آموزشمو بنویسم. شاید کدنویس های ایرانی بیشتر شدن ...

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 55
بازدید امروز : 414
بازدید دیروز : 1,744
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 18
بازدید هفته : 5,689
بازدید ماه : 5,689
بازدید سال : 274,337
بازدید کلی : 14,274,674